Laatst heb ik van een vriendin een paar oude VW Kever modellen gekregen. Beide Kevers zijn identiek op de kleur na, maar de lak van de zwarte is erg beschadigd. Bovendien zijn ze niet erg netjes afgewerkt, zie de naden aan de voor- en achterkant.
De roze Kever wordt waarschijnlijk een racer, de zwarte een tuner. Ik weet nog niet precies hoe hij gaat worden, ik twijfel tussen een two-tone en zwart met hotrod-vlammen, dus dat zien we wel gedurende het bouwproces. Laag wordt hij in elk geval!
Omdat foto's natuurlijk meer zeggen als woorden houd ik de beschrijving kort.

Het standaard model:

Veel krassen in de lak:

en de lelijke naden:

Als eerste maar eens het model uit elkaar gehaald:

Dit worden waarschijnlijk de nieuwe velgen:

Even een dryfit. Hij staat wel nog wat hoog op zijn poten, maar het geeft alvast een idee:

Begonnen met schuren om de naden weg te werken. Ik heb erg grof schuurpapier gebruikt (P80 geloof ik), maar anders kreeg ik de naden niet goed weg.

Op de motorkap (nou ja, kofferklep eigenlijk) ging het mis. Ik heb door het schuren het dieper liggende profiel weggeschuurd. Er zat dus maar een ding op: de hele kap glad schuren. Op zich vind ik het nog niet verkeerd uitzien. Ik moet ze alleen nog met wat (plamuur?) bijwerken.

Het resultaat tot nu toe:

Tot de volgende update!