Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Die van mij was een russische vrachtwagen die mijn vader voor me kocht als kind. Hij overleed in 1972 en die wagen is me nog steeds zeer dierbaar. Hij staat bovenop mijn vitrine kast. Volgens een geel plaatje achterop is hij uit 1965
Wordt moeilijk, maar ik denk een Berliet truck van Norev (leeft nog steeds, minus een wielstel en de kiepbak) of een Fiat 500 Giardiniera, ook van Norev (leeft ook nog steeds, minus koplampen en voorwielen).
Beide heb ik op mijn tweede verjaardag gekregen, ze hebben allebei een ruw leven gehad.
Er staat niets meer in mijn vitrine uit die tijd, mijn oudste nog nette model kocht ik toen ik een jaar of tien was (een toen al overjarig model van een Daf 750 pick-up met huif van Lion Cars).
Mijn eerste echte eigen model was een Kadett C van Burago.
Deze was donkergroen en had nr 61 op de deuren.
Zo'n soort auto had een kennis toen... Was ook de eerste echte auto waar ik voorin heb gezeten... Vandaar dit verjaardagskado..
Het model is nu helemaal gestript, en wordt in de kleur British Racing Green gespoten. Iig heel donkergroen metallic...
Een foto kon zo even niet vinden... maar deze komt dan nog.
Mijn allereerste model is de Tonka Ferrari F40 in het rood. Hij lijkt heel veel op het model van Bburago. Deze kreeg ik van me vader toen we een keer in Valkenburg waren....Dit model zal ik nooit weg doen want daar is mijn verzameling mee begonnen.
Oei, dat is een moeilijke. Ik denk dat het een BMW touring car met Boss sponsoring is geweest, maar merk weet ik niet meer. Model is ondertussen wel geheel vernield.
Als echt model voor het model denk ik dat het een Bburago Ferrari GTO is geweest. Die heb ik nog wel. (ergens)
Eerste NASCAR was een 1:43 Quartzo van de No 30 van Michael Waltrip.
Of een 1:24 Thunderbird van Davey Allison.
Dat moet voor mij een Bugatti EB110 van burago zijn geweest in 1/18... Die had m'n vader van zijn werk meegenomen waar ze één of andere aktie hadden met gratis modellen..
Inmiddels is het model allang weg, omdat deze niet in mijn verzameling past, waar ie gebleven is weet ik niet
Als ik eerlijk ben kan ik helaas niet de Mclaren F1 noemen. Dat was mijn 2de. Mijn eerste was de Jaguar XJ220 van Maisto, heel donker blauw. Ik heb ze beide nog steeds en het zullen de laatste maisto's zijn die straks plaats moeten maken.
mijn eerste model was een ferrari testarossa van burago
in de kleur rood hij staat nog steeds in mijn verzameling
ik heb ongeveer 12 a 13 jaar ik heb hem gekocht op
een jaarmarkt.
Dit is mijn eerste model, een Ferrari Testarossa uit 1984 van Bburago.
Ik heb hem gekregen van mijn vader toen hij terug kwam uit Frankrijk waar het model dus ook vandaan komt.