Advies gevraagd over Anson

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Advies gevraagd over Anson

Bericht door bigodino »

Ik was benieuwd of iemand mij een indicatie kan geven van wat een 1:18 Ferrari 328 GTS van fabrikant Anson mag kosten (ik ga er van uit dat deze niet meer nieuw leverbaar zijn). Zijn deze modellen gezocht/zeldzaam? Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Erg veel kom je de Anson 328 niet meer tegen inderdaad, maar om nou te zeggen dat 'ie superzeldzaam is, lijkt me niet.

Er staat een zwarte op Marktplaats die minimaal 35,00 moet opbrengen, is naar mijn idee behoorlijk veel. Zou zelf maximaal 20-25 Euro uittrekken voor dit model. Moet op Ebay of op een beurs toch nog wel te vinden zijn...

Heeft Kyosho de 328 niet als GTS in de catalogus staan Peter ? :think:

Of wil je er juist één verkopen :?

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik wil er eventueel eentje kopen, maar voor niet al teveel. Het zou voor een ombouwprojectje zijn. Inderdaad, Kyosho heeft geen GTS uitvoering. Die wil ik dus bouwen! :D

Maar dan wel een GTS versie van de 308. Die vind ik mooier.

Het hoeft geen topconditie versie met doos te zijn. ik heb die zwarte op Ebay inderdaad gezien, maar vond ik te duur. Aan de andere kant wist ik niet of het een moeilijk te vinden en dus duur model is. Ik ben er nog niet veel tegen gekomen, vandaar.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Op de NAMAC-beurs zie je ze nog wel eens zonder doos voor tussen de 15 en 20 euro.
Gebruikersavatar
elcamino
Berichten: 658
Lid geworden op: do 15 jul 2004 16:36
Schaal: 1:18

antwoord

Bericht door elcamino »

@bigodino neem even contact met me op :D
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Wil je van de 328GTS een 308GTS maken, lijkt me een enorme ingreep....

Kun je niet beter een 308GTB kopen en daar het dakje uitzagen ?

Je zit dan toch alleen met die roostertjes voor de zijruitjes of heb ik het nou mis ?

Ik heb het zelf ooit op deze manier met een 348tb van Bburago gedaan, gewoon met figuurzaagje het dak eruit gezaagd, is leuk model geworden, heb hem nog steeds :D

Succes :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik heb ook de 328 GTS van anson in mijn bezit, en ik heb deze ongeveer 2 jaar geleden gekocht voor ong. 20 euro. Je ziet ze zo nu en dan wel op marktplaats verschijnen, maar veel daarvan worden voor teveel geld verkocht! Ook zitten ze weleens tussen complete verzamelingen die je kunt kopen, en vaak zijn ze dan goedkoper! Gewoon de koopjes in de gaten houden :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

De Ferrari 328 heeft koelsleuven in de voorste "motorkap", de 308 heeft dat niet!De 328 heeft inderdaad de roostertjes op de achterruiten en de 308 heeft dat niet.Ze hebben beide ook een verschillend radiatorrooster.
De Ferrari 328 GTS (1987):

Afbeelding


Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

@ Elcamino: je hebt PB! :D

Ik wil een 308 GTB van Kyosho ombouwen tot GTS. Kwestie van zaag in het dak zetten en een likje zwarte verf voor de raamstijlen. Alleen zit ik nog met die roosters in de achterste zijruiten. Daarvoor wil een Anson GTS kanibaliseren. Mocht dat niet lukken (moet wel een beetje goedkoop zijn), dan zal ik zelf iets moeten maken voor die roosters.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

dan wil ik dit nog zeggen: die sleuven van anson zijn vrij grof gemaakt. Dus vrij dik, en een redelijk dikke laag verf erover heen. Als je dit in een Kyosho zou zetten/bouwen, dan zie je dat meteen omdat zoiets er niet bijpast. Wat je dan wel kan doen is bijv. dunner maken dmv vijlen of zoiets!

Het is maar een idee, maar beter nu te weten dan dat je straks er mee zit :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Hier de Ferrari 308 GTB (1928) Van Kyocho:

Afbeelding

En de Ferrari 308 GTB QV (1982) Van Kyocho, deze heeft wel de Koelsleuven op de voorste "motorkap", en de roosters gedeeltelijk op de achterste ramen:

Afbeelding

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Dat heb ik nog nooit gezien, een GTB met roosters op de achterste zijramen?! :|

Of zie ik dat nu verkeerd op de foto?

Ik zal die Anson roosters inderdaad moeten bewerken, maar het leek me een makkelijker uitgangspunt dan zelf iets fabriceren (zou ook niet weten wat ik dan als basismateriaal zou moeten nemen).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

bigodino schreef:Dat heb ik nog nooit gezien, een GTB met roosters op de achterste zijramen?! :|

Of zie ik dat nu verkeerd op de foto?

Ik zal die Anson roosters inderdaad moeten bewerken, maar het leek me een makkelijker uitgangspunt dan zelf iets fabriceren (zou ook niet weten wat ik dan als basismateriaal zou moeten nemen).


De 308 GTB QV heeft in de achterste zijruitjes een gedeelte met rooster(ongeveer 1/4 van de ruit)
Foto getracht voor wat lichter te maken:



FransAfbeelding
Laatst gewijzigd door Frans op do 02 dec 2004 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik zal die Anson roosters inderdaad moeten bewerken, maar het leek me een makkelijker uitgangspunt dan zelf iets fabriceren (zou ook niet weten wat ik dan als basismateriaal zou moeten nemen).
Dat is ook bijna niet zelf te maken denk ik. Of je moet al bepaalde middelen hebben om zoiets te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

en... al een Anson gevonden?

En ben je ook al met het project bezig?


Wat kan een mens soms nieuwsgierig zijn :doh: :mrgreen:
Afbeelding
Gesloten