Saaie wielen

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
2cv

Saaie wielen

Bericht door 2cv »

Ik ben eigenlijk ene beetje op zoek naar doordgewone, saaie modelautowielen in de schaal 1:18. Dus niet wielen van 'lichtmetaal' of met spaakjes, maar gewoon wielen die je bijvoorbeeld onder een aanhanger ofzo terugvindt (natuurlijk wel de 1:18 versie dan he!). Kan je die wielen ergens los kopen ? En zo ja: waar ? Of zal ik mij moeten beroepen op modelauto's die gesneuveld zijn ?
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al een beetje. Het is mogelijk om wielen te gebruiken van modellen die niet meer courant zijn etc. Maar je kunt ook bij een winkel kijken en hier zijn al wat topics over.
Afbeelding
2cv

Bericht door 2cv »

Ik heb begrepen dat defecte modelauto's retour afzender gaan voor reparatie, maar ik zal de zoekfunctie eens gebruiken.

Excuus dat ik niet eerder op het idee van de zoekfunctie gekomen ben :oops:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Kreeg onlangs een catalogus van Revell onder ogen, waarin verschillende klassieke 1:18 modellen stonden die waren voorzien van bijpassende klassieke caravans.

Aangezien Revell groot is op thuismarkt Duitsland en het aanbod van modellen op Ebay vanuit Duitsland enorm is, kun je daar misschien op een betaalbare manier het één en ander proberen te vinden :wink:

Mocht je in de caravans en hun artikelnummers geinteresseerd zijn, PB dan even je adres als je wilt, dan stuur ik je de betreffende pagina's even per post toe :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Jolly Club schreef:Kreeg onlangs een catalogus van Revell onder ogen, waarin verschillende klassieke 1:18 modellen stonden die waren voorzien van bijpassende klassieke caravans.

Aangezien Revell groot is op thuismarkt Duitsland en het aanbod van modellen op Ebay vanuit Duitsland enorm is, kun je daar misschien op een betaalbare manier het één en ander proberen te vinden :wink:

Mocht je in de caravans en hun artikelnummers geinteresseerd zijn, PB dan even je adres als je wilt, dan stuur ik je de betreffende pagina's even per post toe :thump_up:

verkeerde topic :shock: , ben ik bang, Martin...
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Denk het niet....volgens mij gaat 2cv die saaie wielen onder zijn eigenbouw-caravans monteren, want hij zoekt er al een jaar naarvolgens mij :wink:

Maar als je t zo onder elkaar ziet staan lijkt het niet logisch, dat moet ik toegeven :thump_up:

:angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
2cv

Bericht door 2cv »

Ik weet het nog beter: jij woont in het noorden en ik ook, misschien kan ik eens bij je komen kijken ?

Overigens, bij mijn weten bestaan er maar 2 caravans in 1:18, een Airstream en een Eriba Puck uit 1958 ...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Alles wat kapot is en terug gaat naar Minichamps dumpt Minichamps 1 keer per jaar op een beurs tegen 30% van de nieuw prijs. 2 probleempjes: 1 je moet ervoor naar Aken, 2 die beurs was 2 weekenden terug.

Maar anders zou ik gewoon eens op een rommelmarkt kijken. Hier in de buurt is er altijd 1 met een vent die vroeger een hoop oude burago's had. Dingen zagen er niet meer uit, maar goed je hebt maar 2 wielen nodig dus...

En nog iets anders is dat er verschillende mensen hier wel op zoek zijn naar speciale velgen om hun wagens te verbouwen. Misschien dat de velgen die zij er juist af halen wat zijn?
2cv

Bericht door 2cv »

Misschien een idee voor een centraal topic waarin iedereen alles wat van zijn/haar model afgesloopt hebt te koop/te geef aanbiedt ?

En ik zal eens kijken naar wat rommelmarkten, bedankt voor de tip !
Plaats reactie