Lijst met 1:43 modellen

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Lijst met 1:43 modellen

Bericht door jelmer »

Ik zoek nog steeds altijd naar een lijst waar de alle (of de meeste tenminste) 1:43 Ferrari modellen op staan. Voor 1:18 modellen is er ook zoiets op http://www.scale18.com, maar voor 1:43 dus nog niet tegen gekomen.

Of heeft er iemand een lijst zelf gemaakt waar veel Ferrari modellen al op staan?

Ik ben erg benieuwd, ik wil graag weten welke modellen er allemaal zijn gemaakt. :thump_up:
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

helemaal niemand?

Dan zal ik zelf aan de slag moeten ben ik bang :think:
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Je ziet wel eens in de modelautobladen een lijst aangeboden, en meestal is dat van Ferrari-modellen. Tussen de kleine advertenties.
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik heb nog nooit een modelautoblad gehad eerlijk gezegd. Zijn dat grote lijsten, of is het vanalles een beetje?
Afbeelding
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Er bestaan wel boeken met veel 1:43 ferrari modellen met afbeeldingen erbij
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

:think: Probleem is natuurlijk ook dat de lijst elke dag veroudert Jelmer, aangezien er vooral van Ferrari zo verschrikkelijk veel te koop is/was in 1:43 :?

Die-cast is misschien nog redelijk overzichtelijk, maar de wereld van de resin-kits en handbouw-modellen in kleine oplages is natuurlijk al veel moeilijker te doorgronden :(

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

begin 90 is een kleine catalogus uitgegeven met alle Ferrari modelauto's. Die is nu natuurlijk hopeloos verouderd.
Daarnaast is er het boek " All the world's 1/43 FERRARI's vol 1" uit 1992, hierin staan de sport, prototype en GTmodellen van Ferrari. Is denk ik niet meer in de handel te krijgen. Volume 2 is nooit gekomen.
f en toe kom je dat boek nog tegen op het net. Is wel prijzig. Ongeveer 50 euro op z'n minst.

Is wel een heel mooi boek om te hebben. Ik gebruik hem veel bij bepalen van modellen. :worshippy: :worshippy:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Motorhead schreef:Er bestaan wel boeken met veel 1:43 ferrari modellen met afbeeldingen erbij
Weet je toevallig hoe die heet? Of bedoel je dezelfde die JonnoT ook bedoeld: " All the world's 1/43 FERRARI's vol 1" uit 1992.

Dat is inderdaad al een vrij oud boek, maar je moet toch ergens beginnen natuurlijk.

Jolly Club schreef:Die-cast is misschien nog redelijk overzichtelijk, maar de wereld van de resin-kits en handbouw-modellen in kleine oplages is natuurlijk al veel moeilijker te doorgronden

Ik weet dat er eigenlijk geen beginnen aan is, maar als je eerst maar een lijst hebt met modellen (bijv. van verschillende grote lijsten die al bestaan, samen te voegen) daarna is het een kwestie van zo nu en dan een setje toevoegen en bijhouden. Er zijn inderdaad veel (te veel) resinkits, maar dat hoeft van mij niet eens die lijst. Het is wel leuk als dat er ook bij zit, maar daar is denk ik geen beginnen aan om zoiets op te zetten. Maar het gaat mij dan ook hoofdzakelijk om de straatmodellen.
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

HEt probleem in de schaal 1/43 is dat er in een aanzienlijk hoog tempo steeds nieuwe modellen bij komen en het haast onmogelijk is omdat bij te houden zonder daar een deeltijdbaan van te maken
Plaats reactie