Slachtoffer worden van je eigen hobby...
Slachtoffer worden van je eigen hobby...
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen hier "slachtoffer" van hun eigen hobby zijn. Polo moet het 2006 Messemodel hebben omdat het een DTM auto is, ik moet steeds verschillende versies van dezelfde alonso auto kopen omdat een doosje of een decaltje anders is.
Ik merk zelf dat ik altijd erg uitkijk naar nieuwe modellen/releases, maar er van baal als blijkt dat een model dat ik al heb ook in een versie met een decaltje anders is. Aangezien dat dan ook bij de verzameling hoort als je die compleet wil hebben, moet je die bijna met tegenzin kopen.
Ik heb mezelf ook afgevraagd of ik de hobby nog wel mooi vind, en dat is zeker zo, want ik ben nog steeds als een kind zo blij als ik naar een modelautowinkel ga, en nog steeds gespannen als ik een nieuwe auto ga kopen/ontvangen, maar toch heb ik het gevoel dat ik zo langzamerhand slachtoffer van mijn eigen verzamelgebied aan het worden ben.
Is dit herkenbaar??
Ik merk zelf dat ik altijd erg uitkijk naar nieuwe modellen/releases, maar er van baal als blijkt dat een model dat ik al heb ook in een versie met een decaltje anders is. Aangezien dat dan ook bij de verzameling hoort als je die compleet wil hebben, moet je die bijna met tegenzin kopen.
Ik heb mezelf ook afgevraagd of ik de hobby nog wel mooi vind, en dat is zeker zo, want ik ben nog steeds als een kind zo blij als ik naar een modelautowinkel ga, en nog steeds gespannen als ik een nieuwe auto ga kopen/ontvangen, maar toch heb ik het gevoel dat ik zo langzamerhand slachtoffer van mijn eigen verzamelgebied aan het worden ben.
Is dit herkenbaar??
- model1op43
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Dat heet verslaving
Daar lijden er meer aan hier, maar ik niet natuurlijk .......

Daar lijden er meer aan hier, maar ik niet natuurlijk .......

Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en

Jos schreef:ik bedoel dus eigenlijk met een zekere mate van "tegenzin" een model aanschaffen omdat hij in je verzameling hoort.
Met tegenzin schaf ik geen model aan , integendeel
Vooral als het Mazda betreft ( want die zijn er niet zoveel in 1:18 )
dan wordt ik hyper want die modellen moet ik hebben.

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Jos schreef:ik bedoel dus eigenlijk met een zekere mate van "tegenzin" een model aanschaffen omdat hij in je verzameling hoort.
Herken ik wel ja. Er is een tijdje geweest dat ik bepaalde startnrs. meer kocht omdat ik de voorgaande jaargangen ook had dan dat ik ze echt mooi vond. Dus dan begin je het seizoen met de vaste aankopen, en ben je ook wel blij als je een opeenvolgend rijtje hebt staan, maar het is inderdaad wat anders dan onbevangen kopen.
Het compleet krijgen van een bepaald jaar/sponsor/coureur/etc. overtreft dan het lukraak kopen van iets wat je op zich mooi vind.
Helemaal erg word het als je iets moois "moet" laten staan om iets anders compleet te maken...

Ik zelf vind dat ook de makke van bv. de Senna collection, denk dat als ze niets met Senna te maken hadden meeste mensen die modellen niet bij elkaar hadden gekocht. Aan de andere kant; daar is het verzamelen voor.

None of us is as dumb as all of us...
My life adds up to nothing.
My life adds up to nothing.
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Tim schreef:Ik zelf vind dat ook de makke van bv. de Senna collection, denk dat als ze niets met Senna te maken hadden meeste mensen die modellen niet bij elkaar hadden gekocht. Aan de andere kant; daar is het verzamelen voor.
Ik vind dat juist het prettige van de Senna collectie. Nu kan ik alles kopen van mijn held....

Ik heb de laatste 2 jaar eigenlijk ook te veel gekocht. Net een nieuw, eigen huisje en te veel tegelijkertijd gekocht.
Spijt? Dat dan weer niet. Een hobby? Meer een levensstijl...
Hoop ik
Gelukkig heb ik in de hoofdmoot van mijn verzameling geen deel wat compleet moet worden maar ik merk wel dat ik steeds meer de neiging krijg om echt alle competitie Vipers van Aa te kopen, hoewel sommige versies alleen van startnummer en bestuurders verschillen
Vooralsnog heb ik me voorgenomen van elke livery er een te kopen maar als het zover is zal ik er toch aan moeten geloven en komen ze er allemaal.

Vooralsnog heb ik me voorgenomen van elke livery er een te kopen maar als het zover is zal ik er toch aan moeten geloven en komen ze er allemaal.

Het komt me wel bekend voor, de onyx Benettons van Jos vind ik niet echt mooi maar ik moet ze wel hebben omdat het een Verstappenmodel is, ook al zijn ze er ook van minichamps. De 1:18 benettons van Verstappen vind ik ook een ramp, ieder model wat je daarvan tegenkomt heeft wel de een of andere decal gescheurd of afgebroken, toch heb ik ze alletwee aangeschaft.
Van de onyx Footwork Hart FA17 van Jos zijn voor zover ik weet 6 verschillende versies, slechts twee van die versies zijn voozien van de " echte" Verstappen helm, maar ik moet ze gewoon allemaal hebben.
Zo heb ik hier ook 3 identieke Stewarts staan en een paar identieke Tyrrells, alleen de doosjes zijn verschillend
.
Aan de ene kant vind ik mezelf soms
omdat ik me zo laat meeslepen in m'n drang om ieder officieel uitgebracht model te krijgen. Aan de andere kant heeft het ook wel wat
.
Met de Senna Collection ben ik even gek, ik wou eerst alleen de 3 WK wagens en de Williams in 1:43 kopen, inmiddels heb ik alle 1:43 en 1:18 modellen en ook nog eens alle 16 helmpjes gekocht
.
Van de onyx Footwork Hart FA17 van Jos zijn voor zover ik weet 6 verschillende versies, slechts twee van die versies zijn voozien van de " echte" Verstappen helm, maar ik moet ze gewoon allemaal hebben.
Zo heb ik hier ook 3 identieke Stewarts staan en een paar identieke Tyrrells, alleen de doosjes zijn verschillend

Aan de ene kant vind ik mezelf soms

Met de Senna Collection ben ik even gek, ik wou eerst alleen de 3 WK wagens en de Williams in 1:43 kopen, inmiddels heb ik alle 1:43 en 1:18 modellen en ook nog eens alle 16 helmpjes gekocht

Helaas moet ik bekennen dat ik eigenlijk de Ferrari Enzo goddeloos lelijk vind, maar dat het model vroeg of laat toch in de Ferrari afdeling van mijn collectie zal belanden omdat ik Ferrai nu eenmaal spaar.
Is overigens wel één van de weinige modellen die ik niet van harte zou aanschaffen, want bij geen één ander automerk koop ik iets wat ik niet mooi vind
Verder vertoon ik totaal geen verslavingskenmerken
Maar ik kijk met groot ongeduld uit wanneer mijn Rainbow uit australië aankomt

Maar ik kijk met groot ongeduld uit wanneer mijn Rainbow uit australië aankomt

- fish88
Alle symptonen zijn bij mij ook bekend. het kost wel wat, maar dat is bij bijna alle hobbies zo en het is gewoon verzlavend om een nieuwe wagen in je handen te hebben.
Ik spaar naast mijn 1:43 natuurlijk ook de 1:18 (gelukkig houd ik het alleen op 1:18
) Montoya wagens. Ik hoef niet speciaal verschillende dozen maar livery's wil ik wel allemaal hebben. Zoals de HP en Compaq versie in 2002. En ik wacht nog even af op wat minichamps doet met de Mp4-20 want anders wil ik ook de west versie en de versie waar west Mclaren had verlaten
Maar laats zag ik op een site wat verschrikkelijks. Een editie van 50 stuks officieel gemaakt door minichamps: de mclaren mp4-19
. Als ik 18 ben en een ebay account heb dan ga ik cker zoeken naar het model maar ik weet nu al dat als ik hem ooit tegenkom ik er veel voor zou moeten neerleggen

Ik spaar naast mijn 1:43 natuurlijk ook de 1:18 (gelukkig houd ik het alleen op 1:18

Maar laats zag ik op een site wat verschrikkelijks. Een editie van 50 stuks officieel gemaakt door minichamps: de mclaren mp4-19

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:

Ik zal maar niet vertellen dat ik dus nu op jacht ben naar 2 ander Opel Astra Jägermeisters van Helary omdat hij met 3 verschillende velgen in 2000 heeft rongereden, Van Modena 3 verschillende versies zijn waarvan ik druk op zoek ben naar ombouw wagens om die andere 2 te maken,
Alzen ook in een gele Astra rondgreden waarvan ik inmiddels ook al een ombouw heb

Tsja, en in 2003 vond ik 80/90 euro een hoop geld voor de Mercedes DTM Spielwarenmesse model, had ik em toedertijd maar gekocht, want nu kost hij 2x zoveel. Dat is dus ook 1 van de redenen dat je zo'n model waarneer hij uitkomt gelijk moet hebben

- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Godzijdank,...ik heb het nooit toe durven geven, maar ik ben gelukkig niet de enige die de Ferrari Enzo een GEDROCHT van een auto vind. Maar dat terzijde.jonnoT schreef:Helaas moet ik bekennen dat ik eigenlijk de Ferrari Enzo goddeloos lelijk vind, maar dat het model vroeg of laat toch in de Ferrari afdeling van mijn collectie zal belanden omdat ik Ferrai nu eenmaal spaar.
Ik herken het gevoel van Jos een beetje. In de tijd dat ik alleen Verstappen verzamelde speelde dat namelijk ook. Veel auto's die wel érg veel op elkaar lijken. Ik denk dat daarmee ook de essentie van jouw verhaal zit. Je verzameld één coureur die ook nog eens al jaren bij hetzelfde team zit. Je kast zal dan ook mooi blauw/geel kleuren. Je moet het dan in kleine detail verschillen gaan zoeken. Voor een "leek" echter zul je veel "dezelfde" auto's in je kast hebben staan.
Maar geen nood: volgend jaar wordt het (voor jou) anders.

Ikzelf heb "mijn probleem" opgelost door Dutch Drivers te gaan verzamelen, maar voor mijn vrouw b.v. zijn de Dome 2001, 2002 en 2003 hetzelfde. Ze snapt dus niet waarom ik 3 dezelfde autos in mijn kast heb staan.

Gelukkig is de 2004 en wordt de 2005 anders.

Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101