Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gerben Olsder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

model1op43 schreef:[..]

Hé dat is precies de strekking van mijn column :shock: Geinig :mrgreen:

ja daar moest ik idd aan denken toen ik het schreef.
Meteen een mooi voorbeeld. En om met een nog even terug te komen op de andere vraag, ik denk echt dat er sommige modellen zijn die uniek moeten blijven. Dat maakt het verzamelen alleen maar zoveel mooier. Ik denk zelfs dat ik een bepaald model liever niet heb zodat ik er naar kan zoeken. Een model die overal verkrijgbaar is en die iedereen heeft is dan toch helemaal niet leuk?
Of zie ik dat verkeerd?

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Gerben Olsder schreef:[..]

ja daar moest ik idd aan denken toen ik het schreef.
Meteen een mooi voorbeeld. En om met een nog even terug te komen op de andere vraag, ik denk echt dat er sommige modellen zijn die uniek moeten blijven. Dat maakt het verzamelen alleen maar zoveel mooier. Ik denk zelfs dat ik een bepaald model liever niet heb zodat ik er naar kan zoeken. Een model die overal verkrijgbaar is en die iedereen heeft is dan toch helemaal niet leuk?
Of zie ik dat verkeerd?

-Gerben-

Ik weet het niet. Het gaat me ook om het genieten van een model in mijn vitrinekast. De longtail 917 van Martini vind ik heel mooi, maar kon ik nooit vinden in 1:43. Nu is hij er in grote getalen van Minichamps, maar dat maakt niet dat ik er minder van kan genieten. Ik snap wel dat de jacht belangrijk is naar een model, maar voor mij ook het bezit.
Maar ik snap het anderzijds wel jij en Matt zijn echte jagers, dat zien we aan al die unieke modellen die jullie weten te vinden over de hele wereld. Daar heb ik diep respect voor :worshippy:
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Weer een mooie en unieke aanwinst Matt :thump_up:

Succes met bouwen, we zien het bouwverslag wel :!:
Open bodies schoppen kont
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

model1op43 schreef:..... Nu kan ik zelf nog geen 2 lego's op elkaar lijmen dus voor mij was het sowieso niets geweest.
Lego's hoef je niet te lijmen Mike :mrgreen: :mrgreen:

Verder over Mike's en Gerbens statement. Er valt voor allebij wel iets te zeggen. Was deze Courage er b.v. ook van Spark geweest, had ik nooit dit PM kitje gekocht. Maar van de andere kant is de zoektocht naar dat ene model wat jij zoekt (en vaak lang na moet zoeken), ook een belangrijk aspect van je hobby. Ik denk dan als ieder model zomaar overal te verkrijgen zou zijn, de lol er ook snel vanaf is.
Omdat ik niet uit winstoogmerk of investering modelauto's verzamel, maakt het mij ook niet uit of er ooit een fabrieksmatig gemaakt model van op de markt komt. Voor mij is én zal dit toch altijd een bijzonder model blijven.
Sterker nog: In alle kitjes die ik tot nu toe heb gebouwd zitten toch kleine dingetjes waarvan ik zeg: dat had iets beter gekund. Maar mede daardoor krijgt zo'n model een nog persoonlijker tintje,...wat ze voor mij toch weer specialer maakt dan een fabrieksmodel.
Nu weet ik ook wel dat niet iedereen een kitje in elkaar kan of durft te zetten. Maar iedereen die het al eens gedaan heeft, en wat een acceptabel resultaat heeft opgeleverd zal toegeven dat de voldoening vele malen groter is dan bij een kant en klaar gekocht model.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Eerst nog even een gaatje opgevult. :mrgreen:

De Tyrrell 025 van Jos Verstappen "Monaco versie", oftewel.... met regenbanden. (1:43):

Afbeelding

Voor deze heb ik iets langer moeten zoeken,....en vind je hém eindelijk heeft ie er maar liefst 9 staan. :doh:

Chrysler Viper van Arjan Zwaan (+ Christophe Bouchut & Henrik Roos), FIA GT kampioenschap 2004 Valencia. (1:43):

Afbeelding

Afbeelding
Carpe Diem

Porsche

Bericht door Porsche »

:shock: Matt waar heb je die viper gehaald wordt er :nuts: van.
Redelijk mooi model :liar: :liar:
Fantastisch :worshippy:
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Beide auto's zullen weer prachtig in je collectie staan :thump_up: , maar die helm van Jos, dat vizier heb je dat nou bij meer modellen? want ik vind het niet echt zo mooi staan.. :o :?
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Wow geweldig die viper, zou ik ook wel willen hebben :drool: . Maar is die wel ooit officieel uitgebracht of is het een ombouw :?: en als hij er 9 heeft staan heb je geen link voor me :mrgreen: :?:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooie vooral die viper :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

BMW M3 schreef:.....maar die helm van Jos, dat vizier heb je dat nou bij meer modellen? want ik vind het niet echt zo mooi staan.. :o :?

Is i.d.d. bij bijna alle Onyx modellen zo.

fish88 schreef:Wow geweldig die viper, zou ik ook wel willen hebben :drool: . Maar is die wel ooit officieel uitgebracht of is het een ombouw :?: en als hij er 9 heeft staan heb je geen link voor me :mrgreen: :?:

Link is onderweg,...en verder JA. dit is een officieële uitgave en géén ombouw.
Carpe Diem

model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Mooie uitbreiding Matt. :thump_up:

Ik hoop de Viper ook één dezer dagen binnen te krijgen. Vandaar mijn aankondiging van de week over mijn DD update :dance:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Heerlijk die regenbandjes, staan hem leuk. Waar had ie die andere 8 vipers?
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Twee geweldige modellen, Matt! :thump_up:
De regenbanden zien er goed uit! Alleen wel een redelijke rand tussen de band en de velg..
De Viper ziet er zeer goed uit! :worshippy:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Donkervoort schreef:De regenbanden zien er goed uit! Alleen wel een redelijke rand tussen de band en de velg..

Ik weet het,...maar Onyx staat nu eenmaal niet bekend om hun goede afwerking. En zolang er geen alternatief is. :think:
Carpe Diem

rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Het zijn mooie modellen Matt!
Ik hoop dat de X-Wing Tyrell ooit nog eens in 1:18 wordt geproduceerd.
Want dit ziet er nog steeds erg gaaf uit :thump_up:
Plaats reactie