model1op43 schreef:..... Nu kan ik zelf nog geen 2 lego's op elkaar lijmen dus voor mij was het sowieso niets geweest.
Lego's hoef je niet te lijmen Mike
Verder over Mike's en Gerbens statement. Er valt voor allebij wel iets te zeggen. Was deze Courage er b.v. ook van Spark geweest, had ik nooit dit PM kitje gekocht. Maar van de andere kant is de zoektocht naar dat ene model wat jij zoekt (en vaak lang na moet zoeken), ook een belangrijk aspect van je hobby. Ik denk dan als ieder model zomaar overal te verkrijgen zou zijn, de lol er ook snel vanaf is.
Omdat ik niet uit winstoogmerk of investering modelauto's verzamel, maakt het mij ook niet uit of er ooit een fabrieksmatig gemaakt model van op de markt komt. Voor mij is én zal dit toch altijd een bijzonder model blijven.
Sterker nog: In alle kitjes die ik tot nu toe heb gebouwd zitten toch kleine dingetjes waarvan ik zeg: dat had iets beter gekund. Maar mede daardoor krijgt zo'n model een nog persoonlijker tintje,...wat ze voor mij toch weer specialer maakt dan een fabrieksmodel.
Nu weet ik ook wel dat niet iedereen een kitje in elkaar kan of durft te zetten. Maar iedereen die het al eens gedaan heeft, en wat een acceptabel resultaat heeft opgeleverd zal toegeven dat de voldoening vele malen groter is dan bij een kant en klaar gekocht model.