Restauratie Ferrari F2000 BBR

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Restauratie Ferrari F2000 BBR

Bericht door Matt Modelautos »

Het is niet echt een ombouwproject maar meer een restauratie naar aanleiding van een onfortuinlijke aankoop van The Red Dream.
viewtopic.php?t=8706

Ik heb geprobeerd de schade iets beter in beeld te brengen en bij het losschroeven van het model van de grondplaat bleek er helaas nog meer mis te zijn. Ik heb TRD het advies gegeven om deze foto's eerst te gebruiken tegen een eventuele schadeclaim bij de verkoper/verzenddienst voordat we aan de restauratie beginnen. Want zodra er een begin wordt gemaakt heeft hij natuurlijk geen poot meer om op te staan bij een eventuele claim. Ik begin wel al aan een "plan van aanpak", maar wacht nog even op zijn uitsluitsel. Dit is dan ook echt geen gewone verzending geweest. Wat wel heeeel vreemd is, is dat de (kwestbare) vitrinebox geen krasje heeft opgelopen.
Ik zou zeggen: heren bekijk de foto's en geef Uw oordeel.

Eerst even een algemene indruk van hoe scheef alles is.
Afbeelding

Toen het model loskwam van de grondplaat hadden de wielen geen steun meer en bleek dus ook het rechtervoorwiel en linkerachterwiel niet meer te sporen. Daarbij heeft de gehele voorwielophanging toch meer meegekregen dan in eerste instantie gedacht. Zelfs de onderkant van de ophanging is helemaal losgekomen. Zie ook de forse breuk waar eens de achterspoiler heeft gezeten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Linkervoorwielophanging zegt eigenlijk al genoeg.
Afbeelding

De schade aan de voorspoiler valt relatief nog mee.
Afbeelding

Dan tenslotte de achterspoiler:
Behalve dat hij op een stevig stuk is afgebroken en wat losse onderdelen, vind ik het "krulletje" beneden op de endplates zeeeer vreemd. Dit kan mijn inziens nooit door de verzending zijn gekomen, maar doordat hij van een grotere hoogte op deze punt is gevallen. (graag Uw mening over deze theorie).
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie reacties wat in hemelsnaam hiermee gebeurd is. Maar als ik TRD was liet ik het er toch niet bij zitten. De foto's zeggen voldoende volgens mij om een terechte claim in te dienen. Daarbij heb ik zwaar mijn twijfels of dit wel allemaal tijdens de verzending kan zijn gebeurd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Inderdaad, net wat je zegt, de verkoper lijkt m wel te hebben laten vallen nadat hij er een foto van had gemaakt zeg.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Dit is echt niet met het verzenden gebeurt,dat is duidelijk...
Dit is echt een schande! :x De achtervleugel zegt genoeg,lijkt mij.

Ik wens je heel veel succes met de restauratie :thump_up:

Sterkte,

Vincenzo (VFC)
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Zoals er al gezegd werd dit is niet tijdens het verzenden gebeurd
daar is de schade te groot voor .
Als er geen beschadegingen in de box zijn heeft de verkoper het model
zo goed als zeker met deze schade verstuurd om zo het verlies van het model te compenseren door het te verkopen als zijnde in goede staat.

Als koper zou ik het er niet bij laten zitten en de verkopende partij
aansprakelijk en schadeloos te stellen.

Ik vind dit soort praktijken pure oplichting.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Dat kan toch ook niet van de warmte ofzo zijn...

Ongelofelijk. En de camera's en fijne antennetjes hebben het dan weer wél overleefd :? Het ziet er heel erg uit. Zelfs al komen de stukken terug goed op hun plaats... het retoucheren/herspuiten/schilderen zal heel goed moeten lukken.
boerke04

Bericht door boerke04 »

andre schreef:Zoals er al gezegd werd dit is niet tijdens het verzenden gebeurd
daar is de schade te groot voor .
Als er geen beschadegingen in de box zijn heeft de verkoper het model
zo goed als zeker met deze schade verstuurd om zo het verlies van het model te compenseren door het te verkopen als zijnde in goede staat.

Als koper zou ik het er niet bij laten zitten en de verkopende partij
aansprakelijk en schadeloos te stellen.

Ik vind dit soort praktijken pure oplichting.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Afbeelding
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Pffff, dat doet werkelijk zeer aan de ogen :thump_down: . Ik zou zeker verhaal gaan halen bij de verkoper, want dit lijkt echt nergens op (is de modelautoforum knokploeg paraat?). Nouja, ik zie dat er genoeg expertise rondloopt op het forum om de reparatie uit te voeren. Uiteraard sta ik nog beschikbaar voor het eventuele overspuiten van onderdelen :thump_up: . Ik wacht nog eventuele reactie's van de verkoper af en anders gaan we aan de slag mannen :evil:

Gerwin
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zelfs ik als leek kan concluderen dat de achtervleugel nooit tijdens het transport zo beschadigd heeft kunnen worden. Lijkt me inderdaad een gevalletje oplichterij :thump_down:
Jos

Bericht door Jos »

dit doet echt zeer aan de ogen, ongelofelijk! Als ik zo zie geloof ik ook niet dat dit tijdens transport is gebeurd. Dan zouden antennes, spiegels en camera's waarschijnlijk ook afgevallen/beschadigd zijn denk ik. Dat ook de vitrinebox onbeschadigd is steunt de oplicht-theorie alleen maar. Is er al iets vernomen van de verkoper? Via welk medium is dit model gekocht?
caprigek

Bericht door caprigek »

Jos schreef: Via welk medium is dit model gekocht?

ja post zijn naam even op het forum en waarschuw iedereen voor hem

VOORKOM meer leed bij modelautoverzamelaars

groet caprigek

schande hoe ze met dit model zijn omgegaan
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Hebben ze het model van de 3e etage gegooid ofzo?

Dit is echt een werkje voor de meer ervaren modelbouwers :roll:
maar dat moet hier helemaal goedkomen als ik het zo lees :)

Ben benieuwd gaste!! :worshippy:
Afbeelding Afbeelding
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

caprigek schreef:

ja post zijn naam even op het forum en waarschuw iedereen voor hem

VOORKOM meer leed bij modelautoverzamelaars

groet caprigek

schande hoe ze met dit model zijn omgegaan

Ik heb het model gekocht in Italië en het zal toeval zijn, dat hier op het forum iemand bij deze verkoper zal kopen. Tevens had ik alle vertrouwen in deze verkoper, omdat hij zo'n 400 positieve feedback's heeft.

Maar hier is de link van de transaktie bij Ebay:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:NL:11

Ik heb de verkoper na ontvangst van het model nog 3x gemaild met foto's en al, maar hij reageerd niet meer op mijn mails. Het schijnt, dat voor hem de zaak afgedaan is.
Vandaag heb ik wel een klacht ingediend bij Ebay en ik heb de foto's van Matt erbij geplaatst. Nu maar wachten op hun reaktie.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik weet niet of je via PayPal betaald hebt. Maar dan zou je wel eens onder kopersbescherming kunnen vallen.
Een van de voorwaarden is dat het gekochte voorwerp sterk af moet wijken van het aangebodene.!!!!!
Dat lijkt me hier wel het geval.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
tom

Bericht door tom »

Tja, de verkoper beweert waarschijnlijk dat het tijdens het verzenden is gebeurd en dan zal PayPal niets doen.

Moet wel een enorme klapper geweest zijn, lijkt me erg sterk dat dit in de vitrinedoos is gebeurd.
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

tom schreef:Tja, de verkoper beweert waarschijnlijk dat het tijdens het verzenden is gebeurd en dan zal PayPal niets doen.

Moet wel een enorme klapper geweest zijn, lijkt me erg sterk dat dit in de vitrinedoos is gebeurd.
Ja, maar kunnen wij (Matt, Curbstone, ik, enz) als "ervaren" modelbouwers daar dan geen steentje aan bijdragen. Ik wil mijn handtekening wel zetten, dat ik er voor sta dat dit niet tijdens transport is gebeurt. Ik weet niet hoe het allemaal precies is zijn werk gaat (ben geen ervaren ebayer namelijk), maar wie kunnen wij allemaal aanschieten bij zulke problemen (Ebay, paypal, de verkoper, het verzendbedrijf). Want voor zo'n geldprijs wil je toch niet zo behandelt worden!

Gerwin
Afbeelding
Plaats reactie