Tameo kit
-
- Contacteer:
Tameo kit
hallo
ik heb een tameo kit gekocht
waarmee lijm je die kits in elkaar
en heeft iemand nog handige tips voor mij om z`n kit te gaan bouwen
minichamps
ik heb een tameo kit gekocht
waarmee lijm je die kits in elkaar
en heeft iemand nog handige tips voor mij om z`n kit te gaan bouwen
minichamps
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
tom schreef:Kunsthars.
is dat hetzelfde als nep-hars...
maar resin is een speciale kunststof die hard die na het mengen van de hars en de harder een tijdje vloeibaar is, en daarna keihard wordt.
Speciaal aan deze resin is dat het hard wordt zonder van volume te veranderen. Dit is bijzonder handig omdat in het resin dan geen interne spanning optreedt waardoor het krom gaat trekken.
De betere resin merken kunnen bijzonder goede modellen maken die niet onder doen voor de metalen modellen. Echter er zijn ook enorme prutsers bij.
Bij resin is het vooral goed opletten met gietblaasjes. Die zie je bijna niet totdat je het model gaat spuiten, dan lijkt het wel of er gaten in je verf zitten...
Resin bouwmodellen zijn bijzonder goed geschikt voor beginnende modelbouwers omdat het zo eenvoudig te bewerken is... en omdat het spuiten vaak mislukt krijg je daar ook meteen voldoende oefening in....
-
- Contacteer:
resin
ik lees hier dus dat ik dat met resin kan doen
waar kan ik dat spul het beste kopen en welk merk moet ik hebben
minichamps
hoe begin je met bouwen eerst bepaalde delen opzetten en spuiten of eerst alles in de juiste kleur zetten
minichamps
minichamps
hoe begin je met bouwen eerst bepaalde delen opzetten en spuiten of eerst alles in de juiste kleur zetten
minichamps
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Re: resin
minichamps schreef:ik lees hier dus dat ik dat met resin kan doen
minichamps
minichamps
nee nee.. ge begrijpt het verkeerd... resin is het spul waar die kits van gemaakt worden..
en om het helemaal verwarrend te maken.. de kit die jij hebt is een metall kit... dus heb je niets te maken met dat hele resin verhaal..
en om te lijmen gebruik je bij voorkeur twee componenten metaallijm of een secondelijm voor de kleine onderdelen...