Hoe kan dit dan.?Curbstone Models schreef:Als voorbeeld neem ik het merk Minichamps. Een welbekend merk met een in Nederland gevestigde importeur... iedere week krijgen wij van Minichamps in Duitsland een emailtje met de nieuwe modellen.. en prompt een weekje later staan de modellen op de stoep...
nix maanden eerder in het buitenland...
Recent voorbeeld: De Minichamps Jordan van Robert Doornbos heb ik in Duitsland gekocht, en ik had hem al 2 weken in mijn bezit voordat hij op jouw site leverbaar was. (prijs was overigens hetzelfde, dus dat was de reden niet.) Nu valt het tijdsverschil met Minichamps i.d.d. wel mee, maar b.v. Spark en IXO zijn regelmatig minimaal één maand eerder uit in het buitenland dan in Nederland.

Wordt je dan niet "genaaid" door de groothandel/importeur i.p.v. de verzamelaars.?????? Want ik krijg in jouw commentaren steeds het gevoel dat de verzamelaar hier schuldig aan is, terwijl deze alleen gebruikt maakt van de mogelijkheden die hem geboden worden. Niet meer en niet minder.Curbstone Models schreef:Dat is de groothandel in Nederland mensen... ze moeten TE groot inkopen en dumpen wat ze niet kunnen wegzetten....
Mijn mening IS en BLIJFT: als Nederland te klein is combineer dan je krachten met b.v. België of Duitsland. Als de consument rechtstreeks zaken kan doen in het buitenland, kunnen de handelaren dit toch ook en zetten de groothandel/importeurs buitenspel.....of zie ik dat verkeerd.?
Begrijp me goed, ik zie nu ook in hoe de zaken ervoor staan en het één en ander allemaal te werk gaat. Maar kan me haast niet voorstellen dat jullie dit zonder slag of stoot accepteren.
Dit hoef je bij Minichamps niet te proberen,...heb je meteen een proces aan je broek hangen.ViperArry schreef:AutoArt heeft dit trouwens redelijk opgelost door Plain Versions te gaan maken.... deze zijn er deels op gericht lokale ombouwen te kunnen realiseren, zodat toch de lokale markt ermee kan worden voorzien.

P.s
Ik vind het trouwens een goede en verhelderende diskussie worden.