Restauratie bedrijf Parker update 26-11

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Restauratie bedrijf Parker update 26-11

Bericht door Peter Parker »

Via Ebay vond ik eerst een oude Sabra en die verkoper had ook enkele Dinky Toys voor 2 euro per stuk te koop. Dus nu zit ik met een op te knappen ploegje.
Afbeelding

De Pontiac had nog 2 velgen en 1 band. De Sabra was met de hand overgeverfd en na een nachtje in de thinner bleek hij 4 lagen verf te hebben. De Mini clubman was al zo goed als gestript.
Laatst gewijzigd door Peter Parker op zo 26 nov 2006 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Die Mini's zijn gaaf!
Een kennis van me is een Clubman GT aan het restaureren. Geweldige bak, met die rechte grill.

Ben benieuwd naar jouw resultaat. Spuit die Clubman wel mooie donkerrood hé. Succes! :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Jammer dat die originele metallics niet meer te krijgen zijn... ik heb ooit eens zelf een nieuwe motorkap gemaakt voor een Dinky Austin, kon 'm alleen niet in de goede kleur spuiten. :(
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

De clubmini wordt toch weer goud. Niet zo brons als orgineel, maar wel in de buurt. Die vreselijke jaren '70 kleuren staan hem goed.

Hele dag tussendoor geschuurd, gespoten, drogen, weer spuiten etc...

De Pontiac Parisien is nu mooi blauw geworden. De Plymouth had wat meer moeite en moest een keer terug in de thinner omdat de primer bobbelde. De Sabra was een klere klus. Zoveel lagen verf dat zelfs de thinner moeite had. Veel schuren en nu is hij in de primer. De club mini is zeer goed geslaagd tot nu toe. De primer was mooi glad en het busje goud dekte hem heel glad. Vandaag blijf ik er verder vanaf, want alle verf moet maar eens een nachtje uitharden en het buiten spuiten wordt nu onmogelijk door de avond.

Even wat foto's laten zien:

Afbeelding
Voor het strippen, deze vind ik wel erg mooi. Er zit zelfs een sherrif in met een grijze hoed, hij was losgeraakt.
Afbeelding
Na een nachtje thinner en schuren samen met de club mini in de primer.
Afbeelding
1e laagjes.

Afbeelding

Dit is de rode Sabra, er bleken 4 lagen verf op te zitten.
Afbeelding
Het resultaat voor vandaag, je ziet ook dat de Plymouth Stockcar erbij zit in de primer. Ik wilde die eerst oppervlakkiger herstellen, maar ik kreeg het raam aan de binnenkant niet schoon. Het leek wel of hij een tijdje in de modder had gelegen. Uiteindelijk moest hij toch uit elkaar. Het was een hele fijne bruine modder of zand wat erin zat, nu is het raam weer helder en kan je weer het interieur zien. Je ziet al een beetje hoe mooi de mini glimt. De volgende stappen worden de details weer aanbrengen als de grille en achterlichten.
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

ziet er strak uit Peter, mooie Mini wordt het weer. Ik heb hier ook nog een oude Dinky staan.. een Simca Cargo.. die er ook niet helemaal goed meer uitziet.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

zipperscales schreef:ziet er strak uit Peter, mooie Mini wordt het weer. Ik heb hier ook nog een oude Dinky staan.. een Simca Cargo.. die er ook niet helemaal goed meer uitziet.
Stuur maar op :wink:
rpmobilitydesign
Schaal: 1:18

Bericht door rpmobilitydesign »

ziet er netjes uit, geslaagd staaltje opknap werk
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Altijd leuk hoe je die oude wrakjes opknapt!

Ziet er al erg goed uit! :thump_up:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

het is altijd leuk te zien dat er meer detail in z'n model zit dan dat je op het eerste gezicht verwacht...

very nice :worshippy:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Je vrouw is je weer avonden kwijt. Zit haar man weer in de garage :mrgreen: Schitterende job , Peter. Ben benieuwd naar het resultaat 8)
Tim

Bericht door Tim »

Parisien? Ik dacht dat het een Catalina was. :oops:

Goed bezig Peter, die stockcar mag je ook naar mij sturen als je ermee klaar bent. :mrgreen:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Nou weet je Tim ik twijfel ook. Hij lijkt meer op een Catalina of Bonneville 1962 dan een Parisienne, maar dat is wat Dinky hem noemde. Mooie stockcar inderdaad. Hadden die werkelijk zulke brede banden, dat ze buiten de wagen staken?
Tim

Bericht door Tim »

Peter Parker schreef:Hadden die werkelijk zulke brede banden, dat ze buiten de wagen staken?
Modifieds wel. Nog steeds zelfs. Dat zijn 100% race-auto's met iets wat op een body lijkt eroverheen gevouwen.

Stockcars hebben dat ook wel, maar niet zo erg als bij dit modelletje. Vrije interpretatie zullen we maar zeggen.

ohja, parisienne zou de canadese naam van Catalina kunnen zijn...
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
caprigek

Bericht door caprigek »

zoooo peter eindelijk voor je zelf begonnen

zal wel paar opknappers sturen

hoor het wel waneer ze klaar zijn
kom ik ze wel halen

jonge mooi stukkie werk maak je er altijd van

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Afbeelding

De Mini clubman heeft weer een mooie gouden kleur en ik vond ook nog een vervangend stuur.

Afbeelding
Hier moet ik nog een decall voor vinden.

Afbeelding

Dat geld ook voor mijn stock car.

Voor en na restauratie:
voor
Afbeelding

na
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op zo 12 nov 2006 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie