Hans -> I'm back baby!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Schitterende wagens Hans, en beloftes maken als verzamelaar tegen jezelf is een slechte eigenschap :mrgreen: :thump_up:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Het blijven 2 pracht wagens die 550 en 575 :worshippy: .
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ferrari10flrb
Contacteer:

550 + 575

Bericht door Ferrari10flrb »

hanzjepanzje schreef:Vandaag binnen gekregen:

De Ferrari 550 Maranello GTS van Luc Alphand, Le Mans 2003. Deze wagen werd 21e. Het model is van Red Line en gelimiteerd op 750 stuks.

img80.imageshack.us/img80/7057/291206002wq4.jpg

img80.imageshack.us/img80/2623/291206003cy0.jpg

Ook binnen deze gave Ferrari 575 GTC van GPC Giesse. Deze wagen met een al zeg ik het zelf hele mooie livery, reed in 2004 de 24 uur van Spa Franchorchamps in het FIA GT kampioenschap en werd 2e. Het model is van Gasoline/BBR (mijn eerste) en is gelimiteerd op 500 stuks.

img80.imageshack.us/img80/4863/291206004cw4.jpg

img80.imageshack.us/img80/8430/291206005ai7.jpg

Ik kan niet echt kwaliteitsverschil zien tussen de twee fabrikanten. Zowel de Redline als de Gas/BBR zijn erg mooi afgewerkt. Het enige merkbare verschil is het gewicht, de Gas/BBR is een stuk zwaarder en voelt hierdoor misschien wat meer solide, waar de Red Line wat fragieler aanvoelt.

Met deze laatste heb ik mezelf misschien ietwat in de vingers gesneden. Waar ik eerst tegen mezelf zei alleen Le Mans wagens te halen heb ik me niet aan mijn eigen belofte weten te houden toen ik dit model tegenkwam. Met de aankoop van deze 575 gaat er weer een wereld voor me open aan modellen en is mijn portemonnee angstig in een hoekje van de kamer gekropen.
Weer mooi hoor!! :worshippy: :thump_up: Ken je probleem :doh: . Het Red Line/BBR virus dreigt mij nu ook te pakken te krijgen. Ben bijna "klaar" met de Le Mans verzameling die ik als doel gesteld heb. Ga nu over op de FIA GT Ferrari's (zijn er niet zoveel van gelukkig) en de Ferrari sportscars uit de jaren '50 en '60. En daarnaast ook nog een
aantal 333 SP's in de planning.
Tim

Bericht door Tim »

hanzjepanzje schreef:en is mijn portemonnee angstig in een hoekje van de kamer gekropen.
:lol: Klinkt bekend.

Mooie update, vooral die van Alphand. :thump_up:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Schitterende update :thump_up: .

Ik persoonlijk zou de bodemplaten onder de BBR en Redline modellen laten zitten en niet de modellen losschroeven. Op de bodemplaten staat meestal de betreffende info van het model. Vind dit iets mooiere uitstraling hebben. Tevens is het gemakkelijker om de modellen stofvrij te houden. Hoef je niet met de vingers aan de modellen te komen en het risico is velen malen minder, dat je het model uit de handen valt. Ik heb in het verleden ook BBR, AMR, Gasoline, enz.. verzameld en liet de bodemplaatjes altijd eronder zitten.
Maar dat is uiteraard mijn smaak.
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Schitterende update!
Vooral die 575 ziet er :worshippy: uit!
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
TVR freak

Bericht door TVR freak »

Wow, vooral die 575 GTC is werkelijk :worshippy:
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Mooie aanwinst :thump_up:
Afbeelding

Forza Ferrari
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Weer 2 prachtige aanwinsten!

Had je 1:43 overzichtfoto nog niet gezien, ziet er goed uit zeg! :shock: :worshippy:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Zeer mooie 550 Maranello GTS & Ferrari 575 GTC! :worshippy:
Porsche

Bericht door Porsche »

The Red Dream schreef:Schitterende update :thump_up: .

Ik persoonlijk zou de bodemplaten onder de BBR en Redline modellen laten zitten en niet de modellen losschroeven. Op de bodemplaten staat meestal de betreffende info van het model. Vind dit iets mooiere uitstraling hebben. Tevens is het gemakkelijker om de modellen stofvrij te houden. Hoef je niet met de vingers aan de modellen te komen en het risico is velen malen minder, dat je het model uit de handen valt. Ik heb in het verleden ook BBR, AMR, Gasoline, enz.. verzameld en liet de bodemplaatjes altijd eronder zitten.
En ik zou de kast dicht kitten iedere keer als je zo'n model vast neemt ,al is het maar om af te stoffen is het tralaréé :mrgreen:
Doe zo verder voor 2007 :angel:
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

The Red Dream schreef:Schitterende update :thump_up: .

Mijn kast is sowieso redelijk tot zeer stofvrij dus daar maak ik me relatief weinig zorgen over. Ik vind alleen wel dat wanneer je de bodemplaten er onder laat zitten de modellen maar in 1 richting kunnen staan en dat is met de info naar voren. Zodat het leesbaar is. Verder vind ik dat je je sowieso met bodemplaten een beetje in een bepaalde houding/stand dwingt, met de bodemplaten verwijderd ben je wat vrijer in het opstellen van je modellen... Ik heb alle bodemplaten uiteraard nog wel, misshcien als ik in de toekomst een keer een kast alleen voor de 43's heb, schroef ik ze er weer onder. Tot die tijd vind ik het prima staan zo. Wel bedankt voor je tip en advies uiteraard! :thump_up:

Tevens iedereen natuurlijk weer bedankt voor jullie lovende woorden! Iedereen een gelukkig nieuw jaar!

Edit: Heb je raad toch maar opgevolgd en een paar teruggeschroefd op de plaat. Moet zeggen dat het toch niet verdeerd staat. Hoewel ze wel recht staan allemaal lijkt mijn vitrinekast er wel voor gemaakt zo perfect past het. Zal later een overzichtfoto posten...

En ziehier:

Afbeelding
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

hanzjepanzje schreef:[..]

Edit: Heb je raad toch maar opgevolgd en een paar teruggeschroefd op de plaat. Moet zeggen dat het toch niet verdeerd staat. Hoewel ze wel recht staan allemaal lijkt mijn vitrinekast er wel voor gemaakt zo perfect past het. Zal later een overzichtfoto posten...

En ziehier:

img413.imageshack.us/img413/391/301206001ey2.jpg

Je hoeft uiteraard niet mijn raad op te volgen. Het is maar mijn persoonlijke opvatting. Ik heb nog gewerkt met plexiglas standaardjes, zodat ik ze nog eens trapsgewijs kon uitstallen. Ook met extra halve of 1/3 glasplaatjes heb ik gewerkt. Dat doe ik nu nog met mijn 1/18 verzameling. Zodoende word de "lege" ruimte van glasplaat tot glasplaat mooi opgevuld. Zo werd ook nog eens extra ruimte gecreëerd voor meerdere modellen. Ook had ik de laatste rijen schuin opgehoogd door iets achter onder het bodemplaatje te leggen. Ik vond dit altijd mooi uitzien. Helaas heb ik geen foto's meer van mijn vroegere 1/43 verzameling, anders had ik het kunnen laten zien wat ik precies bedoel.

.
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Mooie foto!
(en ik zie dat m'n favoriet een ereplaatsje gekregen heeft :D )
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Nou op de valreep van 2006 nog twee schitterende modellen opgehaald.
Mijn 550/575 Squadron bestaat nu uit totaal 10 exemplaren.

De Ferrari 550 Maranello GTS van Prodrive die reed op Le Mans 2002 en helaas nooit aan de finish kwam. Gemaakt door Red Line.

Afbeelding

De Ferrari 575 GTC van JMB Racing die als eerste aan de finish kwam op Estoril 2003. Dit is nummer 177 van de 200 stuks. Gemaakt door BBR. Ik moet alleen de achterspoiler er nog even op lijmen en heb geen plasticlijm volgens mij... :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Deze twee modellen heb ik overgenomen van dezelfde man als de vorige twee. Hij koos ervoor om zich alleen te richten op Porsche's. Hij had een keurige vitrine in de kamer hangen vol met 1:43 porsches, een mooi gezicht.

Voor 2007 heb ik nog geen plannen omtrend mijn verzameling. De vitrinekast is eigenlijk vol, er kunnen alleen nog een een F2005 in, een 248 F1 en een 500 F2 van Exoto en dan is hij echt vol. Jammer dat het zo snel is gegaan en eigenlijk ook weer niet :D . Vanaf dan moet ik alles weer in de dozen laten zitten en dat is wel erg jammer, maar totdat ik een eigen woning heb is het niet anders. Helaas wil ik nog niet op zoek naar een eigen woning omdat ik mezelf niet vast wil pinnen op Emmen als woonplaats, helemaal omdat ik weg wil bij mijn huidige werkgever en er verder in Emmen geen dergelijke bedrijven zijn die mij aanspreken. In Emmen blijven maar naar een ander bedrijf gaan zou een stap terug zijn. Al met al kan 2007 wel ns een heel interessant jaar gaan worden zowel op werk- als verzamelgebied. CMC komt met de 500 F2 en de eerste leveringen van de Exoto variant zijn al gedaan. Twee modellen die ik wel wil hebben en de laatste staat al een tijdje reserveerd. Dan is er ook nog de 375 plus van BBR die ik wel erg fraai vind en de 575 GTC's (en de rest van de Ferrari's) die Kyosho heeft aangekondigd. Mijn Elite-lijn zal nog uitgebreid worden met enkele modellen en voor de rest...tja wie zal het zeggen. Waarschijnlijk 1:43 Le Mans en Fia GT geweld... :wink: :D
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Plaats reactie