GB-Models verzameling..(update sep' 08 Jaguar)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
GB-Models
Schaal: 1:43

Bericht door GB-Models »

Is dat het museum waar alle modellen en proto-types staan die door de Britse auto industrie zijn voortgebracht?
Afbeelding
MvG. Jeroen
tom

Bericht door tom »

Door alles wat onderdeel van BMC/Leyland uitmaakte, in ieder geval. Ik ben er vlak na de opening geweest, heb alle rariteiten gezien die je normaal alleen in de bladen en boeken ziet. Ik heb iets van vijf fotorolletjes (ja, het is een tijdje geleden) volgeschoten daar. Prachtig museum, weet niet hoe het er nu uitziet.
Fritz

Bericht door Fritz »

Heel mooie aanwinsten :worshippy:

Als ik deze beeld van MGB de eerste gezien heb dacht ik ten eerste aan de Alfa Spider Aerodinamica :shock: ook een slachtoffer van rubber bumpers voor de VS. :mrgreen:
tom

Bericht door tom »

Off topic: wat dacht je van de Lancia Beta Monte Carlo? :shock: :?
Fritz

Bericht door Fritz »

tom schreef:Off topic: wat dacht je van de Lancia Beta Monte Carlo? :shock: :?

De Lancia MC ook zoiets maar de bumpers zijn beter in het design integreert.

Waar is het probleem :mrgreen: ik ben zelfs liefhebber van Rubber Bumper versies en verzamel ze ook , dus heb ik al twee keer de Fiat Spider met Rubber bumpers 8)
Ben zelfs op zoek naar de MGB Jubilee Coupe met de V8 :drool:

Ik vond het grappig, dat zich twee verschillende Autos op de eerste blik zo sterk lijken
GB-Models

Bericht door GB-Models »

Die rubberen bumpers op de MGB waren idd een veiligheids-item voor de US-markt. Ook stond de auto hoger op z'n poten. Ging wel weer ten koste van de rij-eigenschappen. En i.v.m. strengere emissie-eisen was ook de motor geknepen (andere carburateurs), waardoor er weer minder motor-vermogen overbleef.
Heel veel MGB's die vanuit de USA terugkomen naar Europa worden weer terug gebouwd naar de orginele (Europese) specs. En de rubberen bumpers worden dan vervangen door (mooiere) chromen bumpers en grill.
Afbeelding
MvG. Jeroen
GB-Models

Bericht door GB-Models »

*** UPDATE***

Na een tijdje ff rustig aan gedaan te hebben met de miniatuur-auto hobby, toch weer een update-je. Heb de afgelopen weken toch weer wat nieuwtjes binnen gekregen :dance: . Tijd om weer wat van me te laten horen..... :o

Vandaag was ik bij Tom's in Purmerend om m'n Jaguar XK van Norev op te halen.

Afbeelding

Afbeelding
Het Norev-model ziet er zeer gelikt uit. Vindt hem zeker niet onder doen voor de XK van MiniChamps. Voor de cabrio-uitvoering heb ik ook nog een bestelling (pre-order) lopen.

Natuurlijk als je in een modelauto-winkel rondloopt, zie je altijd meer modellen waar je wel interesse in hebt. Dus gelijk maar de Austin-Healey "Bonneville" recordwagen van Spark gekocht 8)

Afbeelding

Afbeelding
Austin Healey 100S 'Bonneville' 1954

Afbeelding

Afbeelding

De MG X-Power SV 2005 had ik bij Quality Scales besteld. Weer een "super-model" van Spark. :thump_up:

Afbeelding

Afbeelding

De MG Metro 6R4 van IXO. Deze had ik bij Traffic (Doetinchem) vandaan
en was leuk geprijsd (Euro 9,90)

Afbeelding

Afbeelding

De Mini-Moke (special edition) van Vitesse had ik alweer een tijdje in m'n bezit, maar nog niet gepost hier.[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Jaguar XK150 van Dinky Collection (by Matchbox). Voor dit model heb ik lang moeten zoeken en een tijdje terug toch ééntje kunnen scoren via Marktplaats.nl . :worshippy: Dit model schijnt maar hooguit één jaar in produktie te zijn geweest, vandaar dat je ze weinig tegenkomt.
Afbeelding
MvG. Jeroen
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Zijn weer een paar mooie aanwinsten. Die MG X mogen ze van mij ook wel een schaaltje groter maken :worshippy: :drool:
GB-Models

Bericht door GB-Models »

Dank je :wink: Moet zeggen dat ik hem voor een 1/43 model al super gedetailleerd vind. Spark heeft hier weer goed z'n best op gedaan :thump_up: . Natuurlijk wel jammer dat de toekomst van dit merk onzeker geworden is door de (vijandige) overname van Minichamps models :thump_down: .
Afbeelding
MvG. Jeroen
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ricardo schreef::shock: Zijn weer een paar mooie aanwinsten. Die MG X mogen ze van mij ook wel een schaaltje groter maken :worshippy: :drool:
Ga ik helemaal met je mee :thump_up:

Zeer mooie update van ook bijzondere modellen :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooi :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Smakelijke modellen uit het rijk aan de andere kant van de Noordzee. Die Dinky Matchbox is hier nog eens voorbij gekomen en toen ben ik ook gaan jagen tot ik hem vond op een beurs in Amsterdam. Zeer mooi, thema is ook erg geschikt.
Wouter

Bericht door Wouter »

mooie update :thump_up:
GB-Models

Bericht door GB-Models »

@Peter Parker
Die Dinky Matchbox is hier nog eens voorbij gekomen en toen ben ik ook gaan jagen tot ik hem vond op een beurs in Amsterdam.
Héé.. ! Te gek.. Toch nog gelukt om er ééntje te scoren :thump_up: Je moet soms een beetje geluk hebben.. :wink:
Afbeelding
MvG. Jeroen
Marshal
Contacteer:

Bericht door Marshal »

Mooie update, zeker die Healey Bonneville ziet er prachtig uit.
Plaats reactie