Modelauto's verzamelen is goede investering

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Regenkaiser

Modelauto's verzamelen is goede investering

Bericht door Regenkaiser »

Kwam dit model tegen op Ebay:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
:shock: :shock: :shock:

Daar kan geen bank tegen op!

Deze verkoper verkoopt ook een Siku uit de V300 serie:
http://cgi.ebay.nl/Siku-VW-411-V300-von ... dZViewItem
Ik ken alleen siku's in de schaal 1:50, dus vind ik dit wel heel erg veel geld
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Goede investering????????

Bericht door Ferrari10flrb »

Tja heb heb ze bekeken. Begrijp niet dat verzamelaars voor zulke modellen deze bedragen neerlappen. Kan zijn dat ze zeldzaam zijn. Maar kan toch niet zo zijn dat je een model koopt alleen maar omdat het zeldzaam is?
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

vind dit nog niet echt schrikwekkend, zoek maar op wat minichamp zijn laaste toyfair porsche opbrengt, die doet 2100,- en dat voor 1:43

tjah sommige mensen willen toch iets in de kast hebben die zeldzaam en duur is, ook kan je soms niet anders als je een bepaald groep compleet wilt hebben. andere zien het weer als een investering. 't is dus maar net wat je er zelf voor over hebt
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Vind het op zich nog wel meevallen, vergeet niet dat die Siku ook bijna 40 jaar oud is :wink: Maar sommige prijzen rijzen idd de pan wel uit.

Wat betreft die Toyfair Porsches en dergelijk, die worden gewoon duur omdat ze gelimiteerd uitgebracht zijn en ook niet voor iedereen te verkrijgen zijn, hierdoor wordt de prijs idd al snel hoog :wink:
tom

Bericht door tom »

Over het geheel genomen moet je voor ultrazeldzaam spul gaan of je modellen heeeeeeel lang bewaren willen ze zo spectaculair veel meer waard worden. Mijn collectie is niet meer waard dan wat ik ervoor betaald heb, in het geheel. Sommige modellen zijn meer waard, sommige minder dus het trekt elkaar vermoedelijk recht.

Gelukkig doe ik het niet voor het geld.
Rubberduck
Contacteer:

Bericht door Rubberduck »

Ik denk dat de waarde in geld van je modelauto niet echt uit maakt! Als je een model hebt gekocht dan heb je er toch een speciale waarde aan gegeven. Je gaat pas een model verkopen als je of geen ruimte meer hebt en een keuze moet maken welk model je weg doet. En ik denk dat je dan vaak toch de wat lager geprijste modellen sneller weg doet dan een hele dure. Je koopt een model omdat je het mooi vindt en niet omdat je het misschien later voor wel het dubbele of voor het driedubbele kan verkopen, er bestaat ook nog een kleine kans dat het model toch in waarde daalt door een extra productie, of nog een limited uitgave!
Dit is hoe ik het bekijk...
Signed By Rubberduck

"Rubberduck's Showroom"
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vind het boeven prijzen, die Siku is moeilijk te vinden, maar dit is belachelijk.
fish88

Bericht door fish88 »

Als je wagens spaart van de juiste coureur die ooit kampioen word dan maak je aardig kans om er later wat geld aan te verdienen. Kijk maar naar schumacher op dit moment.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Peter Parker schreef:Ik vind het boeven prijzen, die Siku is moeilijk te vinden, maar dit is belachelijk.
Volgens mij ligt die niet bij de verkoper, maar bij de bieders :wink:
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

fish88 schreef:Als je wagens spaart van de juiste coureur die ooit kampioen word dan maak je aardig kans om er later wat geld aan te verdienen. Kijk maar naar schumacher op dit moment.
Mmm dan heb ik er gisteren toch goed aan gedaan door een zeer mooi verpakte 1:43 F1 2000 van Ixo aan te schaffen voor €42,50.
Ravens

Bericht door Ravens »

iedereen praat over bedragen... maar niemand over de persoonlijkewaarde?
Ford Mustang 1967 GT Gold (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT350 SAAC 30th Aniversery (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500 (1/24 )
Ford Mustang 1967 GT Tokyo Drift (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500Eleanor+Signature (1/18 )
fish88

Bericht door fish88 »

Ravens schreef:iedereen praat over bedragen... maar niemand over de persoonlijkewaarde?
Ik spaar idd niet om de waarde maar af en toe is het een handige bijeenkomst. Mijn Montoya verzameling zou als laatste de deur uit zijn als ik dingen zou verkopen.
InjectTheVenom schreef:[..]

Mmm dan heb ik er gisteren toch goed aan gedaan door een zeer mooi verpakte 1:43 F1 2000 van Ixo aan te schaffen voor €42,50.
die zijn nieuwe dus die prijs is normaal, maar ze kunnen ooit in waarde stijgen idd.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Tsja,

Mijn vader heeft Dinky Toys thuis staan die ook een flinke waarde hebben. Zowel in geld als emotioneel.

Ik heb onlangs wat modellen verkocht, maar er zijn verschillende bij die echt niet de deur uit gaan :angel:
mfoeken

Bericht door mfoeken »

Volgens mij is het onderwerp van dit topic niet helemaal correct. Het moet namelijk zijn:

Modelauto's maken is een goede investering

Van verzamelen is nog nooit iemand rijk geworden :D
Forza Minardi...Forza Minichamps...

Afbeelding
Bracer

Bericht door Bracer »

mfoeken schreef:Volgens mij is het onderwerp van dit topic niet helemaal correct. Het moet namelijk zijn:

Modelauto's maken is een goede investering
Snap deze redenatie niet helemaal.... Gaat toch over een verzamelaar die een model geruime tijd geleden heeft gekocht en nu weer verkoopt, komt geen maken aan te pas :wink:
Als het goed is is het maken van modelauto's altijd een goede investering want ik heb nog geen bedrijf gezien dat ze puur voor de lol maakt :roll:
Afbeelding
Plaats reactie