Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Deze verkoper verkoopt ook een Siku uit de V300 serie: http://cgi.ebay.nl/Siku-VW-411-V300-von ... dZViewItem
Ik ken alleen siku's in de schaal 1:50, dus vind ik dit wel heel erg veel geld
Tja heb heb ze bekeken. Begrijp niet dat verzamelaars voor zulke modellen deze bedragen neerlappen. Kan zijn dat ze zeldzaam zijn. Maar kan toch niet zo zijn dat je een model koopt alleen maar omdat het zeldzaam is?
vind dit nog niet echt schrikwekkend, zoek maar op wat minichamp zijn laaste toyfair porsche opbrengt, die doet 2100,- en dat voor 1:43
tjah sommige mensen willen toch iets in de kast hebben die zeldzaam en duur is, ook kan je soms niet anders als je een bepaald groep compleet wilt hebben. andere zien het weer als een investering. 't is dus maar net wat je er zelf voor over hebt
Vind het op zich nog wel meevallen, vergeet niet dat die Siku ook bijna 40 jaar oud is Maar sommige prijzen rijzen idd de pan wel uit.
Wat betreft die Toyfair Porsches en dergelijk, die worden gewoon duur omdat ze gelimiteerd uitgebracht zijn en ook niet voor iedereen te verkrijgen zijn, hierdoor wordt de prijs idd al snel hoog
Over het geheel genomen moet je voor ultrazeldzaam spul gaan of je modellen heeeeeeel lang bewaren willen ze zo spectaculair veel meer waard worden. Mijn collectie is niet meer waard dan wat ik ervoor betaald heb, in het geheel. Sommige modellen zijn meer waard, sommige minder dus het trekt elkaar vermoedelijk recht.
Ik denk dat de waarde in geld van je modelauto niet echt uit maakt! Als je een model hebt gekocht dan heb je er toch een speciale waarde aan gegeven. Je gaat pas een model verkopen als je of geen ruimte meer hebt en een keuze moet maken welk model je weg doet. En ik denk dat je dan vaak toch de wat lager geprijste modellen sneller weg doet dan een hele dure. Je koopt een model omdat je het mooi vindt en niet omdat je het misschien later voor wel het dubbele of voor het driedubbele kan verkopen, er bestaat ook nog een kleine kans dat het model toch in waarde daalt door een extra productie, of nog een limited uitgave!
Dit is hoe ik het bekijk...
Als je wagens spaart van de juiste coureur die ooit kampioen word dan maak je aardig kans om er later wat geld aan te verdienen. Kijk maar naar schumacher op dit moment.
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
fish88 schreef:Als je wagens spaart van de juiste coureur die ooit kampioen word dan maak je aardig kans om er later wat geld aan te verdienen. Kijk maar naar schumacher op dit moment.
Mmm dan heb ik er gisteren toch goed aan gedaan door een zeer mooi verpakte 1:43 F1 2000 van Ixo aan te schaffen voor €42,50.
Ravens schreef:iedereen praat over bedragen... maar niemand over de persoonlijkewaarde?
Ik spaar idd niet om de waarde maar af en toe is het een handige bijeenkomst. Mijn Montoya verzameling zou als laatste de deur uit zijn als ik dingen zou verkopen.
InjectTheVenom schreef:[..]
Mmm dan heb ik er gisteren toch goed aan gedaan door een zeer mooi verpakte 1:43 F1 2000 van Ixo aan te schaffen voor €42,50.
die zijn nieuwe dus die prijs is normaal, maar ze kunnen ooit in waarde stijgen idd.
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
mfoeken schreef:Volgens mij is het onderwerp van dit topic niet helemaal correct. Het moet namelijk zijn:
Modelauto's maken is een goede investering
Snap deze redenatie niet helemaal.... Gaat toch over een verzamelaar die een model geruime tijd geleden heeft gekocht en nu weer verkoopt, komt geen maken aan te pas
Als het goed is is het maken van modelauto's altijd een goede investering want ik heb nog geen bedrijf gezien dat ze puur voor de lol maakt