Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Deze 908/3 heeft in 1970 op de Nurburgring gereden. Meer informatie kon ik er zo snel niet over vinden. Ik hoor het graag van de kenners wat de resulaten waren van deze wagen!
Voor mijn verjaardag kreeg ik een waanzinnig model: de XJ13, gemaakt de AUTOart. Het verhaal achter de XJ13 is een apart verhaal. Het zou de opvolger worden van de D-Type, die heel wat successen op zijn naam had staan. De successen van de D-Type liepen echter wat terug, dus Jaguar wilde een sportauto maken die kon concurreren met de GT40's en Ferrari's P4's. De XJ13 beschikt over een V12 middenmotor, welk zo'n 502pk levert! Deze auto zou Jaguar weer de roem moeten geven voor de Britse autosport....
...het liep anders! In 1968 wijzigde de FIA de regels! De XJ13 was met zijn 5 liter motor véél te groot. De motoren mochten maximaal over een 3 liter motor beschikken. De XJ13 heeft dus nooit geraced. Er is maar één exemplaar van gemaakt. Alles voor niets? Ik vind van niet. Misschien is dit wel één van de mooiste auto's die ooist is gebouwd. Of moet ik zeggen: de indrukwekkenste? Misschien was het ongelukkige getal 13 de schuldige...Misschien had de "XJ14" Le Mans gewonnen en de geschiedenis veranderd, maar wie zal het zeggen!
'
Hier mijn rijtje Jaguar's:
Deze update werd mede mogelijk gemaakt door TVR Freak!