Het DTM topic van 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Wat een bullpoep!
Goede omschrijving van het 2007 DTM seizoen :mrgreen:

Zo zie je maar dat DTM met 2 merken niet zal overleven.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

fish88 schreef:
Wat een bullpoep!
Goede omschrijving van het 2007 DTM seizoen :mrgreen:

Zo zie je maar dat DTM met 2 merken niet zal overleven.
Afgezien van de Lauzitsring, Zandvoort en deze race is het toch wel een mooi seizoen, 2007 wagens die klop krijgen van 2005 wagens :worshippy:
maar het zou wel kunnen, in 2000, 2001 reden er ook eigenlijk maar 2 merken goed mee, Audi was nou niet echt competatief toen, maar toen waren de meeste teams nog onafhankelijk, daardoor was er velle strijd, nu rijden ze allen in dienst van het merk en halverwege het seizoen wordt de balans opgemaakt wie bij welk merk de meeste punten heeft en iedereen moet dan maar in dienst gaan rijden voor hem.

Wel mooi reactie van Haug :worshippy: "We konden Spengler laten winnen en mocht het zo zijn dat hij volgende week die 2 punten tekort komt dan is dat maar zo, wij doen niet aan die teamorders" 8) :lol:
fish88

Bericht door fish88 »

Het seizoen is een van de betere van de afgelopen jaren alleen jammer dat er al die tactiecken zijn, een 3de merk zou wel leuk zijn want dan kunnen ze niet 1-2-3 teamorders plaatsen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

De bakken zijn erg dik, de nek van Norbert Haug trouwens ook, en de lading boter op het hoofd van het Audi-baas is ook van een gigantische omvang.

Ik heb Audi net zo hard zien rammen tijdens de sporadische keren dat ik DTM keek.
Ik denk dat 2 merken een te dunnen basis is.
Of BMW, Alfa, Honda, Opel, Ford of Lexus zou eigenlijk mee moeten doen om weer een gemixt startveld te krijgen.

Minimaal 4 merken met een maximum van 6 a 8 auto's per merk, waarvan maar 2 of 4 van een fabrieksteam zijn.
Maar dat is natuurlijk veel te lastig.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik kan mij niet inbeelde dat mijne goede vriend mika echt iemand moedwillig van de baan zou rammen .dus die straf lijkt mij weer eens :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik ga Audi geen gelijk geven dat ze de auto's naar binnen riepen, maar ook heb ik geen goed woord over voor de rijstijl van de Mercedes coureurs.

Als ze het niet met opzet deden was het wel heel toevallig dat de twee titelkandidaten van Audi als eerste opgeruimd werden. Dat kwam toch niet heel erg slecht uit :shock:

Die 10.000 en 20.000 dollar straf zijn een lachertje. Dat betaalt Haug desnoods uit zijn eigen achterzak. Dat heeft hij er graag voor over om de titel binnen te halen. Beter was het om de heren Hakkinen en La Rosa de race in Hockenheim voor de TV te laten kijken :x

Maar als met de finalerace Spengler er af gerost wordt door een willekeurige Audi praten we nergens meer over :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

model1op43 schreef:Als ze het niet met opzet deden was het wel heel toevallig dat de twee titelkandidaten van Audi als eerste opgeruimd werden. Dat kwam toch niet heel erg slecht uit :shock:
De MB's waren gewoon sneller dan de Audi's en op een gegeven moment gaat iedereen dan een inhaalactie uitvoeren, die van Mika lukte niet dat zag je van ver aankomen, maar dat had Tomcheck dubbel check-check, waarschijnlijk niet verwacht, en Ekstrom heeft zichzelf geelimineerd, als je bv. naar Spengler kijkt die inhaal actie's inzet aan het einde van het rechte stuk en dan probeerd hij dat voor de bocht, lukt het niet dan bleef hij erachter. Ekstrom prakte zijn Audi langszij en plakte deze tegen La Rosa's wagen aan om hem vervolgens naar het land der fabelen te zenden, maar dan moet je niet gaan huilen als een oncontroleerbare MB in je zijportier nog even gedag komt zeggen :lol:
Ik zie toch wel enigszins een Mercedes gekleurde bril in je betoog. ;)
Na Zandvoort wel ja! :evil:
Ferrari10flrb
Contacteer:

DTM 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Het DTM seizoen is dit jaar idd erg leuk. Maar ik vind een race serie bestaande uit maar 2 merken wel erg beperkt. Het zou idd mooi zij als er meer merken bij zouden komen. Alleen ik geloof daar niet zo in omdat Mercedes en Audi echt jaren voorsprong hebben en om serieus mee te doen vraagt de DTM enorme investeringen en gezien het feit dat er met de autoverkoop niet al te veel te verdienen valt momenteel denk ik niet dat er merken plannen hebben om in te stappen in de DTM. Hiervoor zullen de regelementen toch behoorlijk aangepast moet worden zodat het een stuk goedkoper wordt om een geschikte auto te ontwikkelen.
Wouter

Bericht door Wouter »

Ekstrom is DTM-Meister :dance:

Leuke race om te zien met veel actie en mooie gevechten :thump_up:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Prachtige race om te zien na Barca, alleen jammer dat Ekkie alle Audi's nodig had om zijn kampioenschap veilig te stellen, zelfs met de 10 kg. strafgewicht was Spengler nog sneller dan Ekstrom, Mercedes heeft zich netje aan hun woord gehouden door niemand op te houden, zelfs Schneider zat in 1 van de laatste rondes nog mij Spengler in de weg :lol:

Had graag een 1 op 1 duel gezien tussen Bruno en Ekkie, maar Ekkie heeft goed gereden :thump_up:
En niet te vergeten Green met zijn 2de overwinning 8)
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Markopolo schreef:[..]
Na Zandvoort wel ja! :evil:
Je andere stukje kon ik niet quoten, maar ik heb die race gezien. Dingetje zat Ekstrom in de bocht op te houden zette hem er naast en ging ervandoor. Dat dingetje daarna denkt "Ik hou het gas er vol op" getuigt niet van gezond verstand.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

buttonfreak schreef:[..]

Je andere stukje kon ik niet quoten, maar ik heb die race gezien. Dingetje zat Ekstrom in de bocht op te houden zette hem er naast en ging ervandoor. Dat dingetje daarna denkt "Ik hou het gas er vol op" getuigt niet van gezond verstand.
Ik neem aam dat je refereert naar Barcalona en dat dingetje La Rosa is :?: :?

Ekstorm gebruikte La Rosa alsof hij op de Playstation 3 aan het spelen is, zo doen we allemaal inhalen als we in arcade mode vooraan willen rijden, dus over gezond verstand gesproken :eh:

Eergisteren reed Spengler de sterren van de hemel :worshippy: niemand moedwillig geramd ofzo, dus het kan wel, en dat zelfs nog met 10kg. strafgewicht. Maar toen kwam hij Kristensen tegen, was er voorbij en die kon het toch niet echt hebben en gaf em nog een paar tikken na, lekker sportief, zeker als je ook een waarschuwing van de wedstrijdleiding gekregen hebt :lol:

Ekstrom is champ en ik vind het :thump_up: voor de persoon zelf, erg toffe gozer, maar Audi zelf heeft het naar mijn idee niet verdient

Nog een leuk voorbeeldje, vorige race had MB Spengler kunnen laten winnen door Green terug te laten zakken, dan had hij een Zondag alleen maar Ekstrom voorbij hoeven steken, had met de snelheid zeker gelukt, maar Scheider die op plaats 2 reed had hij dan ook moeten pakken en dat had nooit gelukt, dus bleef hij gewoon achter Ekstrom rijden.
Maar om met een mooi plaatje af te sluiten:

Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

DTM 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Ben het grotendeels met je eens. Spengler reed geweldig. Mercedes doet mijns inziens idd minder aan teampolitiek. Maar over het hele seizoen gezien zijn de Mercedes coureurs de betere botsauto's :wink:

En een 3e merk dat serieus mee doet is wel hard nodig, alleen dat ziet er nog niet naar uit. :cry:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Zoals al een paar maal gebeurd is, is het moeilijk een reglement te krijgen waar de kosten toch in toom kunnen worden gehouden. Het zou zo simpel moeten zijn, maar goed iedereen zou probleren de regels uit te melken.

Ik refereer aan Barcelona en vindt dat je een roze bril op hebt of in ieder geval een gekleurde ivm Rosa.
Plaats reactie