Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Tom's Audi-verzameling

Bericht door jonnoT »

Mmmhh Porsche 944 :dance: :dance: mijn Favoriete Porsche. De eerste serie had wel Fuchs velgen er onder hangen, dacht ik.
Mooie aanwinsten, Tom :thump_up:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Tom's Audi-verzameling

Bericht door tom »

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Wat misschien voor sommigen te verwachten was, is nu hier ook doorgedrongen. Na ruwweg 25 jaar modelauto's verzamelen heb ik het gehad. Geen precieze oorzaak aan te wijzen, misschien de overdaad aan modellen die tegenwoordig wordt uitgebracht, waardoor de 'jacht' die ik zo leuk vind, is verdwenen. Misschien vind ik het gewoon wel minder leuk nu alles professioneler en cynischer is geworden. De kick van een nieuw model in de verzameling waar ik uren naar kon kijken is al een tijdje weg, alles is wel perfect gemaakt maar het heeft niet meer de 'ziel' die er vroeger inzat. Tezamen met de afnemende reacties in dit topic is mijn enthousiasme ook aan het wegebben.

Misschien zal ik af en toe nog eens een modelletje aanschaffen, maar het fanatisme om een modellenreeks compleet te krijgen is weg. Ik weet niet of ik modellen ga verkopen, op dit moment in ieder geval nog niet. Ik zal hier ook minder te vinden zijn, dat was al een beetje het geval de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door Tom_Aston-Martin »

wat jammer Tom! Zal zonde zijn om al de modellen te verkopen, daar krijg je vast spijt van, maar is natuurlijk je eigen keuze! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door 117ayrton »

dat zou inderdaad erg jammer zijn om te verkopen
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door Bondracer »

Inderdaad zeer jammer Tom, maar als ik je een goede raad mag geven , hou je modellen bij , zet ze desnoods op zolder weg , ik spreek uit ervaring ; tussen 94 en 2002 ben ik er ook voor een dikke 8 jaar uitgestapt omdat toen de fun voor mij ook er af was. ...Totdat er een nieuw 1:1 model op de markt kwam (in mijn geval de nieuwe Ford Mustang) waar ik helemaal van weg was omdat deze terug de retrolijnen van de oude vertegenwoordigde en toen is mijn modelauto(verslaving) terug aangewakkerd, en heb er terug alle plezier in......(zolang het duurt).Dus ik ben tevreden dat ik m'n oude modellen nog in bezit had om m'n collectie terug bij te werken.
Het is wel zo dat verzamelen vroeger een stuk makkelijker was dan vandaag , toen kon je modelautoverzamelen op regelmatige basis , maar nu is de miniatuurautomarkt zo geboomd dat je soms niet weet welk model eerst aan te schaffen , en dat haalt natuurlijk de fun er wel wat af.
In ieder geval , het is natuurlijk aan jou Tom wat je ermee doet en misschien vindt je wel meer heil in een andere hobby ....maar misschien zien we je binnen een aantal jaren hier weer terug....wie weet
Veel succes Tom....en bedankt voor het plaatsen van de reakties in m'n topic
Groeten Guy (Bondracer)
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door F40F50ENZO »

:cry: :( Dat is niet zo leuk Tom.....
Een verzameling is nooit af....., maar als de zin er in opraakt, dan kan je maar één ding doen. :cry:
Als je het geld niet nodig hebt, zou ik zoveel mogelijk bewaren.
Je kan er anders vreselijke spijt van krijgen en wie weet komt het vuur weer terug :)
Hopelijk zien/horen we je gauw weer terug :wink:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door Powersprint »

Dit is inderdaad niet zo'n leuk nieuws Tom. Maar zoals vorige posts ook al aangeven, het is je eigen keus. Ik kan er inderdaad wel inkomen dat je zegt dat het verzamelen te gemakkelijk is geworden door het o zo grote aanbod van tegenwoordig. Je weet, zoals Guy ook al aangeeft, bijna niet welk model je nu eerst aan moet schaffen.

Mocht je de plaats hebben en het geld niet nodig hebben dan zou ook ik de modellen bewaren, maar de keus is natuurlijk geheel aan jou :thump_up:

Veel succes met je keuze!

Groetjes Arno :)
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door Porsche »

Mister Audi bezint eer ge begint (te verkopen )
Effe stoppen of zeer rustig aan verder doen is misschien een optie :|
Een teveel op dit forum komen is inderdaad slecht voor je portmonéé
Ga daarom hier ook wat wegblijven ,,wat je niet ziet kun je niet liefhebben ''
Lijd ons niet in bekoring en verlos ons van al die nieuwe modellen amen :doh:
Succes ermee :wink:
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door FordMustangGT »

Tja, ik alleen maar mee gaan in het bovenstaande. Idd niet gelijk je collectie verkopen, eerst maar ff aankijken. Iig succes met wat je gaat doen :thump_up: :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door tom »

Bedankt allemaal, nog nooit zoveel reacties gehad. :D

Er gaat voorlopig niets weg, in ieder geval niet de hele verzameling. Eerst maar eens zien dat ik wat opgesteld krijg en eindelijk kan genieten van vitrines met modelauto's in plaats van dozen met modelauto's.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door coolpappa04 »

Bondracer schreef:Inderdaad zeer jammer Tom, maar als ik je een goede raad mag geven , hou je modellen bij , zet ze desnoods op zolder weg , ik spreek uit ervaring ; tussen 94 en 2002 ben ik er ook voor een dikke 8 jaar uitgestapt omdat toen de fun voor mij ook er af was. ...Totdat er een nieuw 1:1 model op de markt kwam (in mijn geval de nieuwe Ford Mustang) waar ik helemaal van weg was omdat deze terug de retrolijnen van de oude vertegenwoordigde en toen is mijn modelauto(verslaving) terug aangewakkerd, en heb er terug alle plezier in......(zolang het duurt).Dus ik ben tevreden dat ik m'n oude modellen nog in bezit had om m'n collectie terug bij te werken.
Het is wel zo dat verzamelen vroeger een stuk makkelijker was dan vandaag , toen kon je modelautoverzamelen op regelmatige basis , maar nu is de miniatuurautomarkt zo geboomd dat je soms niet weet welk model eerst aan te schaffen , en dat haalt natuurlijk de fun er wel wat af.
In ieder geval , het is natuurlijk aan jou Tom wat je ermee doet en misschien vindt je wel meer heil in een andere hobby ....maar misschien zien we je binnen een aantal jaren hier weer terug....wie weet
Veel succes Tom....en bedankt voor het plaatsen van de reakties in m'n topic
Groeten Guy (Bondracer)
mooi gesproken guy :worshippy: :worshippy: :thump_up:
zou inderdaad héél spijtig zijn om je hobby op deze manier op te geven,véél :thump_up: l succes tom
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door tom »

Bedankt voor de suggesties, nou nog een zolder. :|
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door Montezemolo »

Ik ben zelf ook al eens gestopt, het grote gevaar wat je dan loopt is wanneer je weer opnieuw gaat beginnen je vaak heel veel moet/wilt inhalen, en dat is pas frustie :evil: wellicht een idee om je op één onderwerp te richten welke wat moeilijker te verkrijgen zijn.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Mercedes_Freak
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 09 apr 2007 14:42
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica
Contacteer:

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door Mercedes_Freak »

Jammer Tom dat je stopt, maar in ieder geval succes verder!

je mag je wel Mister Audi noemen zoals hier eerder gemeld...!!!

je collectie moet een fortuin waard zijn maar hou de speciale zeker bij!

Mvg
Gebruikersavatar
Franx
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 12 jan 2005 15:33

Re: Tom's Audi-verzameling

Bericht door Franx »

tom schreef: Misschien zal ik af en toe nog eens een modelletje aanschaffen, maar het fanatisme om een modellenreeks compleet te krijgen is weg. Ik weet niet of ik modellen ga verkopen, op dit moment in ieder geval nog niet. Ik zal hier ook minder te vinden zijn, dat was al een beetje het geval de laatste tijd.
Hee Tom, jammer hoor... Begrijpelijk. Ik zie zelfs ook vaak de doelstelling niet meer, komt omdat je er al jaren mee vergroeit bent qua 'verzamel-idee'...

Een goed oplossing is om het verzamelen om te zetten in een aantal schaalmodel-projecten/ombouwen
(Haha, ik noem een audi 100 coupé S cabrio, om mee te beginnen...Heb ik je eens over gehoord namelijk). Met 'verbouw/aanpassen 'kruip' je zowat in een model en de tijdbesteding is zo dat één model meer rendement aan plezier oplevert dan kopen en wegzetten..

Klein tipje. Please... verkoop niks waar je spijt van krijgt joh... zou echt jammer zijn later! We spreken elkaar nog! :wink:
Gesloten