wat is jouw favoriet? Ebay of Marktplaats
In gaval van het sturen van geld naar iemand zonder paypal account:
Diegene heeft een mailtje gehad van Paypal, met de mededeling dat er geld naar hem onderweg is, en de mededeling dat hij een account moet maken om er aanspraak op te maken. (het lijkt wel een scam-mail...)
De ontvanger moet dan gewoon een account maken, het geld accepteren, en dan kan hij het ofwel weer uitgeven op Ebay, ofwel naar zijn rekening laten overschrijven. (tegen kosten, 3 euro geloof ik)
Mail die gast in ieder geval even, dat hij in de advertentie aangaf dat er met Paypal betaald kon worden, en dat je dat gedaan hebt, maar dat hij geen account blijkt te hebben.
Laat hem kiezen uit de volgende mogelijkheden:
-hij maakt een account aan, en accepteert de betaling
-hij accepteert de betaling niet, en jij trekt de betaling terug. Vraag hem dan hoe hij wel betaald wil worden.
-zie van de hele koop af, en voorzie hem met de juiste feedback.
Diegene heeft een mailtje gehad van Paypal, met de mededeling dat er geld naar hem onderweg is, en de mededeling dat hij een account moet maken om er aanspraak op te maken. (het lijkt wel een scam-mail...)
De ontvanger moet dan gewoon een account maken, het geld accepteren, en dan kan hij het ofwel weer uitgeven op Ebay, ofwel naar zijn rekening laten overschrijven. (tegen kosten, 3 euro geloof ik)
Mail die gast in ieder geval even, dat hij in de advertentie aangaf dat er met Paypal betaald kon worden, en dat je dat gedaan hebt, maar dat hij geen account blijkt te hebben.
-hij accepteert de betaling niet, en jij trekt de betaling terug. Vraag hem dan hoe hij wel betaald wil worden.
Herman schreef:In gaval van het sturen van geld naar iemand zonder paypal account:
Hallo Herman,
De verkoper heeft blijkbaar inmiddels een Paypal account, want de betaling is nu geaccepteerd. Heb echter geen reactie via mail van de verkoper gekregen, wat ik niet echt "klantvriendelijk" vind. Nu maar afwachten wanneer het model afgeleverd wordt...

Wat ik voor feedback ga geven weet ik nog niet. Hij had alleen maar positieve feedback, maar allemaal van verkopers.
Groeten, Peter
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Weer iets op Ebay: een verkoper biedt een item aan wat volgens mij niet klopt: een Minichamps 1:43 Ferrari 312 T3. Dat zou een Quartzo moeten zijn, Minichamps heeft naar mijn weten nooit een T3 uitgebracht.
De verkoper verkoopt het model zelfs met een Minichamps vitrinedoosje.
Wat zouden jullie doen: Ebay melden, verkoper er op wijzen, of hoogste bieder melden? Of helemaal niks (bieder moet zijn huiswerk maar doen)?
Het hoogste bod is nu 26 euro met 8 uur te gaan (excl. verzendkosten excl. 5% Paypal kosten).
Wat zouden jullie doen: Ebay melden, verkoper er op wijzen, of hoogste bieder melden? Of helemaal niks (bieder moet zijn huiswerk maar doen)?
Het hoogste bod is nu 26 euro met 8 uur te gaan (excl. verzendkosten excl. 5% Paypal kosten).
Groeten, Peter
Ik zou daar persoonlijk niks aan doen als buitenstaander. Als koper kun je ook wel eventjes uitzoeken of het model werkelijk bestaan heeft. Zo zijn er ook sites die een bmw m3 gtr aan bieden van het merk kyosho terwijl dit een minichamps moet zijn...Maar dat is dan aan de koper om dit tijdig te zien....En als er werkelijk opzet in het spel is tot oplichting kan altijd de koop ontbonden worden.
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
bigodino schreef:Weer iets op Ebay: een verkoper biedt een item aan wat volgens mij niet klopt: een Minichamps 1:43 Ferrari 312 T3. Dat zou een Quartzo moeten zijn, Minichamps heeft naar mijn weten nooit een T3 uitgebracht.
i.d.d.....ik zou ook niets doen. We zijn niet van de modelauto politie. Iedereen heeft wel eens een miskoop gedaan in zijn leven, en is daar door schade en schande wijzer van geworden. En misschien interesseerd het de koper helemaal niet wat voor doosje erbij zit en gooit hij het zelfs weg. Ik ken ook iemand die al zijn verpakkingen weggooit met de opmerking: "deze auto's zijn nooit of te nimmer te koop, dus waarom doosjes bewaren"....ik bedoel maar.
Anders was indertijd het verhaal van de van een originele handtekening voorziene McLaren MP4 van Ayrton Senna die in 1998 of 1999 was uitgebracht door Minichamps en in 1994 vlak voor zijn dood door Ayrton Senna was getekend.

Prijs: 1100,00 euro. Dat is pas oplichting.

Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Vraag over Ebay
Ik heb op Ebay.de een model van de BMW Z8 gewonnen. Deze heb ik van een verkoper uit Duitsland.
Op 17 november heb ik betaald d.m.v. overschrijving op de rekening. Hij had een rekening hier in Nederland bij de postbank.
Maar ik heb nu nog steeds het model niet ontvangen, en hij zegt dat hij het geld niet heeft ontvangen, terwijl het wel van mijn rekening is afgeschreven.
Daar komt bij dat hij vrijwel geen contact houdt, en dat ik hem 3 keer moet schrijven voordat ik een antwoord teug krijg.
Ik denk niet dat hij me wilde oplichten, aangezien hij een erg goede feedbackscore heeft.
Weet iemand wat ik nog kan doen, om zeker te weten dat het geld is overgeschreven? Of heeft iemand nog andere tips?
Bij voorbaat dank.
[MOD-EDIT]: 2 topics even samengevoegd, volgende keer even zoeken astublieft, door schumi28
Op 17 november heb ik betaald d.m.v. overschrijving op de rekening. Hij had een rekening hier in Nederland bij de postbank.
Maar ik heb nu nog steeds het model niet ontvangen, en hij zegt dat hij het geld niet heeft ontvangen, terwijl het wel van mijn rekening is afgeschreven.
Daar komt bij dat hij vrijwel geen contact houdt, en dat ik hem 3 keer moet schrijven voordat ik een antwoord teug krijg.
Ik denk niet dat hij me wilde oplichten, aangezien hij een erg goede feedbackscore heeft.
Weet iemand wat ik nog kan doen, om zeker te weten dat het geld is overgeschreven? Of heeft iemand nog andere tips?
Bij voorbaat dank.
[MOD-EDIT]: 2 topics even samengevoegd, volgende keer even zoeken astublieft, door schumi28
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Eerst even controleren of je het bedrag naar het juiste rekeningnummer hebt overgemaakt en of het later b.v. niet is terug gestort.
Zoja dan een kopie van je bankschrift waar de desbetreffende transactie opstaat naar hem toe mailen.
Wel eerst even natuurlijk de verdere gegevens waar hij niets mee temaken heeft onleesbaar maken. Dit lijkt i.d.d. op een misverstand.
Misschien zit het wel in het verschil in bedrag met eventuele bankkosten waardoor de verkoper niet het juiste bedrag heeft ontvangen.
Zoja dan een kopie van je bankschrift waar de desbetreffende transactie opstaat naar hem toe mailen.
Wel eerst even natuurlijk de verdere gegevens waar hij niets mee temaken heeft onleesbaar maken. Dit lijkt i.d.d. op een misverstand.
Misschien zit het wel in het verschil in bedrag met eventuele bankkosten waardoor de verkoper niet het juiste bedrag heeft ontvangen.
Carpe Diem
daarom kun je denk ik beter overschakelen op PayPal. De verkoper krijgt het geld meteen, en een refund is zo gedaan indien nodig.
Een transactie naar het buitenland via de bank kan altijd gepaard gaan met kosten (zowel in binnen en buitenland), en duurt ook nog eens vrij lang.. In de euro-landen is een transactie gratis zover ik weet, en toch zeker wel binnen 6 weken uitgevoerd.
Misschien kan je eens bij je bank informeren wat de status van de betaling is??
Een transactie naar het buitenland via de bank kan altijd gepaard gaan met kosten (zowel in binnen en buitenland), en duurt ook nog eens vrij lang.. In de euro-landen is een transactie gratis zover ik weet, en toch zeker wel binnen 6 weken uitgevoerd.
Misschien kan je eens bij je bank informeren wat de status van de betaling is??
Het bedrag is niet teruggestort. Het geld is gewoon van mijn rekening af.
En net als Bmw_Rulezz maak ik gebruik van rabo internetbankieren, en daar heb ik al veel vaker geld mee overgemaakt naar een rekening van de postbank, en er is nooit wat fout gegaan.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties iedereen.
Ik zal eens kijken hoe ik het verder regel.
En net als Bmw_Rulezz maak ik gebruik van rabo internetbankieren, en daar heb ik al veel vaker geld mee overgemaakt naar een rekening van de postbank, en er is nooit wat fout gegaan.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties iedereen.

Ik zal eens kijken hoe ik het verder regel.
tom schreef:Als ik het goed lees is het geen internationale transactie, dus daar kan het niet inzitten.
Ik zou inderdaad de rekeninggegevens goed controleren, heb al ettelijke tientallen malen geld overgemaakt naar Duitsland en da's nog nooit misgegaan.
Nee klopt, het is geen internationale transactie. Ik heb een kopie van mijn bankafschrift gestuurd zoals hier werd voorgesteld, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad. Ik kan nu geen andere oplossing meer bedenken.

- Carfanatic
- Contacteer: