P--911's Porsche 911 1:43 opheffen collectie

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
p--911

Re: P--911's Porsche 911 1:43 collectie - update 26-2-10

Bericht door p--911 »

Na een klein jaar maar weer eens een update hier. Wegens gezinsuitbreiding en dergelijke weinig tijd gehad om zelf een update te publiceren. Het verzamelen is ook iets minder geworden maar gaat nog wel steeds mondjesmaat door. Spark kan ik op dit moment niet bijbenen, zoveel nieuwe 911 modellen die ze uitbrengen :dance: .
Laatste interessante aanwinsten zijn de Minichamps history sets van Porsche die nog ontbraken, de coupé en de turbo set. Tevens ook de zeldzaamste sets. Met een beetje mazzel voor een leuk prijsje weten te bemachtigen, helemaal compleet met alle dozen en boekjes e.d. Tesamen met de cabrio- en targa set en de vier 997 updates totaal 22 modelletjes in dezelfde zilver-rode kleurstelling. Er is ook nog een heritage-set, alleen valt die qua samenstelling grotendeels buiten m'n collectie. Er zit alleen een zilver/rode 911 speedster in die voor mij nog interessant is, maar die koop ik nog wel een keer los.
Minpuntje in de hele serie zijn de 996 coupé en cabriolet; die zijn niet van Minichamps maar van Schuco, qua verhouding kloppen die modellen niet echt en de detaillering is ook niet om over naar huis te schrijven. Schijnt iets contractueels geweest te zijn tussen Porsche, Schuco en Minichamps (Schuco maakte destijds de 996 voor de Dealer shops) waardoor ze de Schuco's hebben toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De turboset samen met de 997 update vind ik zelf echt een topper, alle vijf modelletjes komen in zilver mooi uit, in het bijzonder de 964 en de 993, mijn favorieten

Afbeelding

Nog twee leuke modellen die ik jullie niet wil onthouden, de 100.000e 911 en de 996 GT3 RS met de Stig. Beide Minichamps

Afbeelding

Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: P--911's Porsche 911 1:43 collectie - - update 26-2-10

Bericht door jonnoT »

Tja een gezinsaavulling kost veel tijd en geld , maar is wel onbetaalbaar om te hebben. Verzamelen komt vanzelf weer opgang .
Toch nog een mooie serie aan Porsche's :dance: :dance:
dannyl

Bericht door dannyl »

Ik heb de sets zelf ook , alleen de turbo set niet. Dus ben wel een beetje jaloers. Als je ze al eens tegen komt vragen ze prijzen van €300,- of meer dat doe ik dus niet.
Je mist overigens nog een turbo 3,3L.
Deze:

Afbeelding

En is te koop bij ******
Laatst gewijzigd door Ricardo op za 27 feb 2010 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spam
nothing beats the sound of a flat six....

1:18 modellen te koop
eugene alferink

Bericht door eugene alferink »

Super mooie sets van Porsche :thump_up: , een aantal van die modellen bevinden zich ook in mijn collectie, echter ik spaar ze niet allemaal want dan vind ik het kleur technisch te eentonig worden. Maar als je ze zo allemaal bij elkaar ziet is het toch ook wel enorm gaaf. :D
eugene alferink

dannyl schreef:Ik heb de sets zelf ook , alleen de turbo set niet. Dus ben wel een beetje jaloers. Als je ze al eens tegen komt vragen ze prijzen van €300,- of meer dat doe ik dus niet.
Deze:

En is te koop bij ****
Mooie site van Cartima, kende ik nog niet, grote keuze`s aan Porsche.
tom

Bericht door tom »

Prachtige verzameling van de 911-generaties! Je hebt gelijk, in zilver komen de details mooi uit... maar voor zulke mooie sportwagens vind ik het een wat saai geheel.
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Ik ga het ook nog maar eens toegeven: ik ben heeeeelemaal niet jaloers op die Turbo-set. :mrgreen:

Echt één van de kroonjuwelen voor de Porsche-43-(set)-verzamelaar in mijn ogen. Een must-have, en ook ik zal niet rusten voor ik hem gevonden heb :P

Hele mooie foto's trouwens - prachtige familieportretjes :worshippy:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Zo mooie set zo! Heerlijk om alles zo in dezelfde combinatie te hebben. Dan vallen de verschillen tussen verschillende fabrikanten alleen wel weer meer op, dat is jammer, maar dat blijf je altijd houden. Zou alleen het mooiste zijn als je dan alles van MC zou kunnen hebben. Hoe dan ook uber set zo :worshippy: :dance:
p--911

Bericht door p--911 »

dannyl schreef:Ik heb de sets zelf ook , alleen de turbo set niet. Dus ben wel een beetje jaloers. Als je ze al eens tegen komt vragen ze prijzen van €300,- of meer dat doe ik dus niet.
Deze:

En is te koop bij ******
De prijzen van de turbo en coupé sets gaan de goede kant uit. Op ebay heb ik de laatste tijd al een coupé set zien weggaan voor rond 140 euro en zojuist eindigde een turbo set maar juist boven de 200 euro. Velen vinden het jammer dat de prijzen van minichamps porsches dalen, ik ben er wel blij mee. Ondanks dat ik zelf heel veel oudere minichamps Porsche heb die voorheen astronomische bedragen opleverden. Maar degene die ik nog zou willen hebben worden zo betaalbaarder. Gewoon geduld hebben, je loopt er vanzelf een keer tegen aan.

Die 3,3 kende ik al van Car.tima, maar die vindt ik eigenlijk een beetje een buitenbeentje. Niet door Porsche zelf geleverd als uitbreiding van de set, de 997 turbo is dat wel. Daarnaast vindt ik car.tima niet bepaald goedkoop, dit modelletje kost 50 euro en dan komt er ook nog zo'n 18 euro (meen ik) porto bij. Totaal dus dik 65 euro. Sowieso baal ik van die torenhoge portokosten die sommigen vanuit het buitenland rekenen, vaak voor mij reden om van koop af te zien.
Eugène schreef:Super mooie sets van Porsche :thump_up: , een aantal van die modellen bevinden zich ook in mijn collectie, echter ik spaar ze niet allemaal want dan vind ik het kleur technisch te eentonig worden. Maar als je ze zo allemaal bij elkaar ziet is het toch ook wel enorm gaaf. :D
Vind ik zelf ook wel enigszins, ik heb de meeste modellen uit de history sets daarom ook wel in een andere kleur. Het totaal geeft wel een leuk beknopt overzicht van de 911 historie.
Diciotto schreef:Ik ga het ook nog maar eens toegeven: ik ben heeeeelemaal niet jaloers op die Turbo-set. :mrgreen:

Echt één van de kroonjuwelen voor de Porsche-43-(set)-verzamelaar in mijn ogen. Een must-have, en ook ik zal niet rusten voor ik hem gevonden heb :P

Hele mooie foto's trouwens - prachtige familieportretjes :worshippy:
Dank je Bart, mocht ik nog zo'n set weten dan hoor je het van me. :)

En nu nog even een filmpje van een opeengepakte über-collectie dat ik tegenkwam op youtube :drool: :worshippy: Beetje erg veel Porsche, volgens mij vrijwel uitsluitend Minichamps. Voor het geld dat e.e.a. heeft gekost kun je volgens mij een vrij vette echte 911 van aanschaffen.

YouTube http://www.youtube.com/watch?v=4r1hkWkeR1I
eugene alferink

Geweldig filmpje :dance: , en idd daar staat voor een kapitaal, mede omdat hij/zij modellen in meerdere keuren in zijn/haar collectie heeft opgenomen :D Dit is iets wat ik niet doe, ik beperk mij tot het verzamelen van uitsluitend een model. Mocht er echter een kleine wijziging in een bepaald model zitten, bv een spoiler dan is dit voor mij wel een reden om tot aanschaf over te gaan.
Diciotto

Bericht door Diciotto »

(ik ga ook nog maar effe half off-topic door :mrgreen: )
Cartima is idd niet goedkoop. Ook niet op beurzen, zoals in Aken bijvoorbeeld waar ze altijd met een heel leuk aanbod staan. Ik vind het wel altijd plezant dat ze d'er staan (kan ik me vergapen aan de toch wel zeldzamere modellen).

Wat die oudere Minichamps modellen betreft, ga ik je bijtreden. Ik kan me nu ook een aantal modellen aanschaffen, waarvan ik vroeger alleen maar kon dromen :dance: Nu is het wel zo dat ik vrees dat dit niet lang gaat duren. Iemand die 't wat volgt, ziet dit ook, en gaat logischer wijs minder geneigd zijn de oudere, exclusievere (lees: duurdere) modellen aan te bieden... 't Is nu dus de moment denk ik :lol:

PS. Doe dat ook, soms meerdere kleuren van 1 model...
Is sterker dan mezelf :mrgreen:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
p--911

Bericht door p--911 »

Eugène schreef:Geweldig filmpje :dance: , en idd daar staat voor een kapitaal, mede omdat hij/zij modellen in meerdere keuren in zijn/haar collectie heeft opgenomen :D Dit is iets wat ik niet doe, ik beperk mij tot het verzamelen van uitsluitend een model. Mocht er echter een kleine wijziging in een bepaald model zitten, bv een spoiler dan is dit voor mij wel een reden om tot aanschaf over te gaan.
Ik hanteer dezelfde insteek, ieder model één kleur. Dat was voor een paar jaar terug nog te overzien vooral als je je zoals ik slechts beperk tot de straat 911's. Maar de laastste tijd komen er zoveel vooral klassiek modellen bij. Neem de 930 turbo. Eerst alleen van Minichamps de 77er. Daarna een 75er van Ebbro, een 89er (Targa) van Vertex, de 85er USA variant van Neo, die er ook is als flatnose. Laatstelijk komt Ebbro ook met een 79er, Minichamps ook nog met een 3,3. En inmiddels is er ook een hele mooie (89er dacht ik) van LookSmart.
p--911

Re: P--911's Porsche 911 1:43 collectie opheffen?

Bericht door p--911 »

Ik weet dat dit geen verkooptopic is, ik wil alleen heel graag feedback hebben over evt. verkoop van m'n collectie. Maar als deze post hier toch niet volgens de regels is dan moet jullie deze maar moderaten.

Zoals een aantal van jullie wellicht weten heb ik door de jaren heen een aardige collectie 911 modelletjes opgebouwd. Door voornamelijk tijdgebrek doe ik de laatste tijd echter weinig meer met m'n modellen. Ze staan inmiddels bij mijn schoonouders (hier 50 km vandaan) droog en warm op zolder.
Een vitrine heb ik nog steeds niet en eigenlijk heb ik daar toch ook de ruimte niet voor. Daarnaast heb ik er al zoveel bij elkaar verzameld en gecompleteerd (mijn opzet was alle carrosserievarianten te hebben) dat de lol van het verzamelen het laatste jaar langzaam aan is weggeëbt.
Hierdoor krijg ik steeds meer het idee om de hele boel te verkopen. Alleen ga ik ze niet stuk voor stuk op ebay of marktplaats verkopen omdat adverteren, foto's maken en verzenden van zo'n 110 modelletjes mij veel te veel tijd kost. Ik wil ze dus per sé als partij verkopen.
Ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik er voor zou moeten vragen, maar denken jullie dat een collectie in een keer verkopen te doen is? En wat zou ik kunnen vragen, ik weet wel wat zo'n beetje wat de modelletjes individueel waard zijn maar dat telt natuurlijk niet echt. Ook al zitten er veel heel bijzondere exemplaren bij.
hieronder staat een overzicht dat niet helemaal aktueel is, maar grotendeels klopt. Er zullen er vast een paar op staan die ik niet meer heb en een paar die ik dit jaar nog hebt gekocht staan er denk ik ook niet op. http://www.mijnalbum.nl/Album=WVFZ8EPO
Nogmaals, ik bied hier geen modellen aan om los te verkopen dus daarover reageren is zinloos.

voor wie niet kan inloggen op mijnalbum kan ik de lijst ook mailen als excelbestand. stuur me dan een pm.
Jeffrey1985
Contacteer:

Re: P--911's Porsche 911 1:43 opheffen collectie

Bericht door Jeffrey1985 »

Zonde om zo'n mooie verzameling te verkopen. Veel succes!
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Plaats reactie