Laatste interessante aanwinsten zijn de Minichamps history sets van Porsche die nog ontbraken, de coupé en de turbo set. Tevens ook de zeldzaamste sets. Met een beetje mazzel voor een leuk prijsje weten te bemachtigen, helemaal compleet met alle dozen en boekjes e.d. Tesamen met de cabrio- en targa set en de vier 997 updates totaal 22 modelletjes in dezelfde zilver-rode kleurstelling. Er is ook nog een heritage-set, alleen valt die qua samenstelling grotendeels buiten m'n collectie. Er zit alleen een zilver/rode 911 speedster in die voor mij nog interessant is, maar die koop ik nog wel een keer los.
Minpuntje in de hele serie zijn de 996 coupé en cabriolet; die zijn niet van Minichamps maar van Schuco, qua verhouding kloppen die modellen niet echt en de detaillering is ook niet om over naar huis te schrijven. Schijnt iets contractueels geweest te zijn tussen Porsche, Schuco en Minichamps (Schuco maakte destijds de 996 voor de Dealer shops) waardoor ze de Schuco's hebben toegevoegd.

De turboset samen met de 997 update vind ik zelf echt een topper, alle vijf modelletjes komen in zilver mooi uit, in het bijzonder de 964 en de 993, mijn favorieten

Nog twee leuke modellen die ik jullie niet wil onthouden, de 100.000e 911 en de 996 GT3 RS met de Stig. Beide Minichamps