Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
mercedes fan

Re: Ron's Circus (08-05) 230 cabriolet D & een 260D Pullman

Bericht door mercedes fan »

MB 500 Sec Ronnie schreef:Beide wagens kostten toen al een fortuin, mochten ze nog in 1:1 bestaan, dan ben ik benieuwd naar hun huidige waarde (onbetaalbaar misschien wel ??)
Denk dat dat nog hartstikke meevalt Ron :wink: ik gok het op maximaal een tonnetje, de diesels uit die tijd trekken namelijk nog geen knakworst van de tafel af. De (dikke) benzine wagens uit dezer jaren (lees: 540K, 500K, 320 etc.) kosten echter tussen de €200.000,- en €15.000.000,- dat laatste bedrag is extreem hoog, dat is dan ook weg gelegd voor een originele Special Roadster, van de 5 of 6 (weet het exacte aantal niet) zijn er nog 400 over, zelfde verhaal geld trouwens voor de SSK(L).

Terug naar je aanwinsten, toppertjes zijn het weer, uit deze jaren zijn de mooiste Mercedessen ooit voortgekomen :worshippy:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Re: Ron's Circus (08-05) 260D Pullmann & 230 Cabrio

Bericht door Mr. Dj M. »

Vooral die open 230, schitterend hoor :thump_up: :cool:
En of ze er nog in het echt zijn en hoeveel? geen idee, maar het is altijd zonde als zulk mooi spul helemaal er niet meer is. Overigens wil het niet zeggen dat je het ooit te zien gaat krijgen, veel is natuurlijk ook bij prive verzamelaars te vinden en ook veel staat er toch achteraf in kelders van automerken. Hoe zonde eigenlijk!! :(
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Weer leuk om te lezen, maar vooral om te kijken natuurlijk :clap:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Mooi,mooi, mooi Ron :thump_up: altijd leuk om zo'n oldtimers in een topic te kunnen bewonderen .....zoals ze hier wel eens zeggen .....zo mooi maken ze ze niet meer :drool:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Mr. Dj M. schreef:Vooral die open 230, schitterend hoor :thump_up: :cool:
En of ze er nog in het echt zijn en hoeveel? geen idee, maar het is altijd zonde als zulk mooi spul helemaal er niet meer is. Overigens wil het niet zeggen dat je het ooit te zien gaat krijgen, veel is natuurlijk ook bij prive verzamelaars te vinden en ook veel staat er toch achteraf in kelders van automerken. Hoe zonde eigenlijk!! :(
Mr. DJ M., bedankt voor je reply :thump_up:

Idd, wat je schrijft, niemand weet hoeveel van dit soort auto's nog in 1:1 bestaan, doordat ze in een afgezonderde prive collectie zijn (doordat DE WO2 heeft verloren, is er gelukkig door de ge-allieerden veel van dit materiaal inbeslag genomen en opgestuurd naar mensen in de VS, RF (Rusland) en UK.
Bij een familie lid, staan toch zeer mooie Britse klassiekers vanaf 1960 in de garage (meestal 1e eigennaar), nu zijn ze mooi om te zien en te beziitten, maar er wordt met 3 wagens zelden of nooit gereden. Ook heeft hij enkele Young-timers staan, waar wel meer mee wordt getourd (Citroen DS Cabrio (een hele echte) en een Citroen SM). Er zijn maar weinig mensen, die van deze bescheiden collectie afweten. Over X jaar is het misschien wel een vermogen waard, of niet, doordat men er geen brandstof voor die apparaten kan aanschaffen en de marktwaarde daardoor zakt. Ik weet het niet.

Ik kan ook altijd genieten, als er een tocht wordt ge-organisserd, met dit soort voertuigen bij ons in de buurt. Maar missen doe ik ze wel in het straatbeeld, jammer eigenlijk dat er maar een beperkt aantal in diverse musea te bewonderen zijn.

Maar een ding zeker, een klassieker opknappen, geeft veel meer mensen plezier, dan het vrnietigen daarvan.

@ Maurice, ook bedankt voor je reply :thump_up:

Over de marktwaardes, volgens mij is dit (op dit moment in deze crisistijd niet meer zo van toepassing), de ene eigennaar is verplicht om de klassieker te verkopen, en de ander ziet een kans om het aanschaffen, misschien wel voor minder geld dan 2-5 jaar geleden? Het is maar wat je er voor over hebt, toch!

Vandaag de dag, zou ik niet snel in zo'n project stappen, 2-3 jaar geleden stond naast het huis een Totall Loss MB 500 SEC, in het goud kleurig, ik had altijd het idee om die wagen op te knappen, maar enige tijd geleden ontving ik een serious bod voor het wrak en heb die SEC verkocht, enkel wat ik ooit heb gedaan, is de motor starten en die deed het.

Investeren in klassiekers: Tja, krijg je er wel voor terug, wat er aan betaald hebt voor de reparaties en onderhoud. Degenen die een klassieker erop na houden, doen dit echt uit emotionele overweegingen en niet voor het gewin.

Ron :arrow:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

MB 500 Sec Ronnie schreef:Investeren in klassiekers: Tja, krijg je er wel voor terug, wat er aan betaald hebt voor de reparaties en onderhoud. Degenen die een klassieker erop na houden, doen dit echt uit emotionele overweegingen en niet voor het gewin.
En laten we dat maar zo houden :thump_up:
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Mooie klassiekers Ron, al doen deze ''echte'' oldtimers me toch wat minder. Desnietaltemin ogen de modellen netjes :thump_up:
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (18-05) 170H & 150 H SR

@ all, dank voor jullie reacties :thump_up:

idd, een update met modellen van de 'oude stempel', niet iedereen hun kopje thee.

Maar voor mij een leuke aanvulling in de tijdsperiode voor 1945, zo ook de volgende update:

Wederom een model uit deze Spaanse tijdschriften serie (ixo) een 170 H (Heck -> motor achterin) uit 1938
Afbeelding
Afbeelding
kijk een hoeveel overeenkomsten er zijn met de bekende "Kever" .
Afbeelding

Afbeelding

MB's antwoord, op het verzoek van ene A.H. om een auto te maken voor het volk, compact, met ruimte binnenin, betaalbaar en een motor achterin. MB heeft al in 1931 een voertuig met motor achterin weten te ontwikkelen als prototype.

Het design van Porsche was de uiteindelijke winnaar.

En nu samen met zijn roadster broertje een 150 H SR uit 1934-36, reeds eerder gepost.

Afbeelding

Afbeelding

Volgnde keer een update, van een wat recenter model.

Geniet van het mooie weer, Later, Ron :arrow:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Re: Ron's Circus (18-05) 170H & 150H SR

Bericht door buttonfreak »

Typische "Oostenrijkse school"-ontwerp.
Kijk maar naar de volgende auto's:

- Steyr 50
- Volkswagen kever
- Mercedes-Benz "heck"
- Zuendapp Typ 12
- Ganz Maikaefer (hee zien we een overeenkomst qua naam?)
- Tatra T87

en anderen.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Schitterend setje, best wel mijn kopje thee :P :D
Mooie uitvoeringen ook en aangezien het IXO's zijn is ook het detailniveau best wel lekker op order. Mooie aanwinst :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Erg fraaie modellen allebei, best wel mijn smaak. :thump_up:
sonett

Bericht door sonett »

Hey die blauwe ontbreekt nog in mijn verzameling.
ik wist niet dat die beschibaar was.
Dus heb ik weer iets om naar uittekijken.
:drool:
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Mooie vooroorlogse modellen Ron :thump_up: ,en ja de gelijkenis met de Käfer is wel zeer treffend :shock: moie update :drool:
Groeten Guy
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (24-05) Unimog U 140 Lang

dank voor jullie reacties :thump_up:

idd. Buttonfreak, een model van de 'Oostenrijkse School' .

Nu maar weer eens een update uit de Unimog fabrieken, een U 140 lange wielbasis. Ik was al lang op zoek naar dit exemplaar in deze kleurstelling met huif, het model in van NZG, met beweegbare voorwielen, opengaande portieren en natuurlijk compleet met werkende onafhankelijke vering.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het verschil met de U 120 ((blauw) veel eerder gepost) is de grotere motorkap / neus , de lengte, motorvermogen, enz..

Ron :arrow:
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op ma 24 mei 2010 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
FordMustangGT

Re: Ron's Circus (24-05) Unimog U 140 L

Bericht door FordMustangGT »

Unimogs zijn sowieso gaaf, net zoals dit model :cool:
Afbeelding
Plaats reactie