Mr. Dj M. schreef:Vooral die open 230, schitterend hoor
En of ze er nog in het echt zijn en hoeveel? geen idee, maar het is altijd zonde als zulk mooi spul helemaal er niet meer is. Overigens wil het niet zeggen dat je het ooit te zien gaat krijgen, veel is natuurlijk ook bij prive verzamelaars te vinden en ook veel staat er toch achteraf in kelders van automerken. Hoe zonde eigenlijk!!

Mr. DJ M., bedankt voor je reply
Idd, wat je schrijft, niemand weet hoeveel van dit soort auto's nog in 1:1 bestaan, doordat ze in een afgezonderde prive collectie zijn (doordat DE WO2 heeft verloren, is er gelukkig door de ge-allieerden veel van dit materiaal inbeslag genomen en opgestuurd naar mensen in de VS, RF (Rusland) en UK.
Bij een familie lid, staan toch zeer mooie Britse klassiekers vanaf 1960 in de garage (meestal 1e eigennaar), nu zijn ze mooi om te zien en te beziitten, maar er wordt met 3 wagens zelden of nooit gereden. Ook heeft hij enkele Young-timers staan, waar wel meer mee wordt getourd (Citroen DS Cabrio (een hele echte) en een Citroen SM). Er zijn maar weinig mensen, die van deze bescheiden collectie afweten. Over X jaar is het misschien wel een vermogen waard, of niet, doordat men er geen brandstof voor die apparaten kan aanschaffen en de marktwaarde daardoor zakt. Ik weet het niet.
Ik kan ook altijd genieten, als er een tocht wordt ge-organisserd, met dit soort voertuigen bij ons in de buurt. Maar missen doe ik ze wel in het straatbeeld, jammer eigenlijk dat er maar een beperkt aantal in diverse musea te bewonderen zijn.
Maar een ding zeker, een klassieker opknappen, geeft veel meer mensen plezier, dan het vrnietigen daarvan.
@ Maurice, ook bedankt voor je reply
Over de marktwaardes, volgens mij is dit (op dit moment in deze crisistijd niet meer zo van toepassing), de ene eigennaar is verplicht om de klassieker te verkopen, en de ander ziet een kans om het aanschaffen, misschien wel voor minder geld dan 2-5 jaar geleden? Het is maar wat je er voor over hebt, toch!
Vandaag de dag, zou ik niet snel in zo'n project stappen, 2-3 jaar geleden stond naast het huis een Totall Loss MB 500 SEC, in het goud kleurig, ik had altijd het idee om die wagen op te knappen, maar enige tijd geleden ontving ik een serious bod voor het wrak en heb die SEC verkocht, enkel wat ik ooit heb gedaan, is de motor starten en die deed het.
Investeren in klassiekers: Tja, krijg je er wel voor terug, wat er aan betaald hebt voor de reparaties en onderhoud. Degenen die een klassieker erop na houden, doen dit echt uit emotionele overweegingen en niet voor het gewin.
Ron