Le Mans 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Re: Le Mans 2010

Bericht door St. Paul »

http://www.youtube.com/watch?v=fwCLnXOQ5n0

Wel stoer om te zien hoe Collard die kapotte wagen terug naar de pits stampt. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
tom

Bericht door tom »

Mooie race. Audi heeft duidelijk laten zien waarom het gaat bij Le Mans: niet alleen snelheid, maar vooral betrouwbaarheid.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Peugeot is de perfecte marketing tool voor Playstation, de beste qua specs. Maar in het einde is het een ander die met de overall overwinning aan de haal gaat (Xbox 360).
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Mooie omschrijving Fish.

Inmiddels weer wat bijgekomen van LM 2010. Wat een geweldig evenement blijft dit toch. Camping Houx-Annexe is zeker een aanrader. Je zit vlak bij de Dunlop brug en Terte Rouge waar je een mooi uitzicht hebt vlakbij de baan en de wagens zich optimaal positioneren om zo goed mogelijk Hunaudieres op te rijden.

Spannende en schitterende race wederom. De Peugeots hebben zichzelf letterlijk kapot gereden. Op een gegeven moment werden er tijdens de race gewoon de kwalificatie tijden gereden en dat ronde na ronde. Heb zelf geen voorkeur voor Peugeot of Audi. Maar door de verschrikkelijk chauvinistische Franse speaker werd ik spontaan Audi fan. En gezien het gejuich rond om ons heen bij het uitvallen van de Peugeots was ik dus niet de enige. Ondanks dat de Kolles Audi geen race gereden heeft dit jaar, toch goed gedaan van Albers cs. Strakke tijden en geen fouten.

LMP2 voor de verandering eens minder uitvallers dan in LMP2. Jammer dat er geen Porsche Spyders meereden. Geeft toch net wat meer niveau. De Acura is snel en mooi, maar nog niet helemaal betrouwbaar.

GT1. Beetje een aanfluiting dat een bejaarde Saleen hier wint. De GT2's waren net zo snel.
De GT40 is wel een welkome aanvulling met een schitterend geluid. Maar waarom niet gewoon het FIA GT1 veld uitnodigen?
(zal wel aan de eigenwijze Fransozen liggen)

GT2. Helaas geen nieuwe F430 toe te voegen aan mijn verzameling Ferrari LM winnaars. :(
Risi was aardig op weg. Alhoewel de Corvettes zeker in rechte lijn wat sneller waren. Mooi gevecht van meer dan een uur tussen Melo en een Corvette. Goed in beeld gebracht door de regie. Maar was misschien beter geweest om de Corvette te laten gaan gezien de technische problemen.
Prima prestatie ook van de Farnbacher F430 met Hankook banden notabene. Ook wat livery betreft graag aan de verzameling willen toevoegen. Maar ja je moet grenzen trekken. Spyker vond ik vrij teleurstellend en anoniem rondrijden.

Volgend jaar weer!!
fish88

Bericht door fish88 »

Vond het ook een mooie race dit jaar. In iedere klasse wel een verrassende winnaar. Heb van de 24 uur maar 2 uur gemist van de race dus genoeg gezien van de race.

GT2 - Zwaar teleurgesteld dat Risi niet won, maar Risi was maar een van de vele favorieten die het niet kon waarmaken. De gevechten tussen Corvette en Risi leken op de goede oude tijd in GT1 toen het nog ergens om ging tussen Prodrive en Corvette. Helaas duurde het voor allebei niet al te lang.
Hulde aan Corvette voor het nemen van een stap terug om weer uit te komen tegen echte tegenstanders. Jammer dat die arrogante Davidson het moest verpesten. Ik had liever een Corvette zien winnen (Na Ferrari en BMW, dat dan weer wel) dan een Porsche (wat helaas toch is gebeurd).

Gt1 - Vergane glorie. Prachtige wagens, maar de competitie was ver te zoeken. De semi-fabrieks DBR9 vermorzelde de concurrentie voordat ze problemen kregen.

LMP2 - Niet veel van meegekregen. Had graag David Brabham de klasse zien winnen, maar helaas ook dat mocht niet zo zijn. Strakka reed een dominante race en het was dus uiteindelijk een verdiende overwinning.

LMP1 - Hulde aan Audi voor het klein krijgen van Peugeot :worshippy: . Ik had alleen medelijden voor de Oreca Peugeot, maar voor de rest vond ik het wel leuk om te zien. Zoals hiervoor al werd beschreven, de commentator die door de luidspreker jankte maakte me zowaar een Audi fan. Maar wel hulde voor de sportiviteit van de Peugeot mannen, die de moeite namen om aan het einde van de race toch nog de Audi's te applaudisseren.

Prodrive reed ook weer een zeer nette race. Alhoewel ze niks hebben geïnvesteerd in de wagens van dit jaar (die focussen zich op 2011) en voornamelijk pay-drivers in de wagens lieten rondbanjeren om de kosten te dekken, reden ze toch weer een goede race. Jammer dat in het laatste uur de 007 toch nog de geest gaf, maar anders zouden ze weer een nette 4de plaats hebben behaald. Ik hoop dat ze volgend jaar met de nieuwe regels meer kans hebben op de algemene overwinning.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Hier ook weer iemand ter nederlandse aarde :cool:

Verslag komt nog maar voorlopig is het nog even koffiedik kijken qua GT2, want zowel GT2 winnaar Felbermayr (Porsche) en runner-up Hankook Team Farnbacher (Ferrari) waren Zondag te laat bij de final scruut na de race, wat dus betekend dat hun motor aan verdere onderzoeken wordt onderheven. Als gevolg van dat is de hele GT2 lijst voorlopig on hold is gezet en mochten ze gedisc. worden, dan zal de BMS Scuderia Porsche :cool: winnen met de AFCorsa Ferrari op 2 en de ISMA Matmut Porsche op 3. Even waten nog :)

Verder was Le Mans op de opgave van de Lizard :( en het uitvallen van de #64 Corvette :evil:
(Maar Peugeut kreeg wat het verdiende: humiliation :lol: :lol: ) weer een heeeeeeerlijke Le Mans, edition 79, we will be back :D :thump_up:
Plaats reactie