Tijd schiet wat te kort de laatste tijd, zal proberen nog wat bij te lezen en kijken in jullie prive topics en ook nog wat foto's van nieuwe modellen te posten.
Met dat laatste maak ik nu een beginnetje.
Allereerst hadden jullie de Lancia Delta nog te goed van mij. Een auto die je ook regelmatig in Italië zag gelukkig, want het is een schoonheid. Helaas was het verder betere model van Cararama erg tegenvallend door het grijze dak, wat me deed besluiten voor de Welly te gaan. Via ebay en voor zo'n relatief goedkoop model wordt het met verzenden alleen wel erg duur. Ik was dus blij dat ik deze jongen op m'n vakantie tegenkwam voor een nog redelijke prijs.
Waar ik minder blij mee was, was de uitwerking van details van de koplampen en achterlichten. Met name die lelijke pinnetjes die hier in vol zicht geplaatst waren
Daar hebben we dus wat aan gedaan! Voorlichten zijn voorzien van en zwarte achtergrond en een nieuw gemaakt glaasje zonder pinntejes. Achter heb ik het pinnteje van het glas verwijderd en met zilver verf de boel vast gezet. Dit geeft de gewenste achtergrond reflectie en ook de rand van de lampen

.
Dan het tweede deel van deze post. Dit voort vooral in steden een heel erg groot deel van het straatbeeld, scooters en 2-takt geralateerd gebeuren. Niet bepaald goed voor het milieu (in de stad), maar wel ruimte besparend en met 4-takt motor natuurlijk wel een goed idee.
Voor dit oudje was die techniek in ieder geval niet voor handen, maar een groot schaalmodel ervan nu dus wel! Het model is eigenlijk al even basic als het hele echte ding, weinig kan er echt open en ook geen metalen wielschroeven, maar zeker van een afstandje gewoon zo leuk met die zijspan! Toch best een nette creatie deze 1:6 van NewRay. Het merk dat er in 1:43 echt niks van bakt.
---- Piaggio - Vespa 150 VL 1T 1955 ----

De volgende twee zijn ook van NewRay en best leuk spul. Het is diecast en 1:18 en vooral de tuktuk bak is best een leuk schaalmodel als het aankomt op de details. Het even veel kosten pickupje is dan eigenlijk helemaal veel ste duur. Die kost namelijk ook al snel zo'n 30 euro om hem hier te krijgen, of hem hier te kopen. Ik ontving hem helaas ook met een "deuk" in één van de achterste stangen van de bak. Ik denk omdat hij in de verpakking wat verkeerd heeft gezeten, maar ja dat maakt het probleem nog niet opgelost. Terugbuigen hielp wel wat, maar de verf werd lelijk en details ontbraken nog steeds. Oplossing werd het toevoegen van wat leuk materiaal en twee handige haken in de achterbak.
De veredelde taxi brommer is trouwens een speciale presidientiële uitvoering, toch ontbrak wat zwarte verf bij de roosters en de uitlaat, dus dat heb ik net als de achterlichten even wat geperfectionaliseerd.
---- Piaggio - Ape Calessino ----

---- Piaggio - Ape Cross Country ----

Morgen hoop ik nog wat meer updates te plaatsen, tussen de bedrijven door. Moet namelijk ook weer een activiteit vullend ding doen dit weekend, namelijk toernooi spelen. Gelukkig wel "thuis" en niet uit....