Bien's collectie *28 nov: Ferrari F50 + Lotus Esprit Turbo*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
AutoWolf
Schaal: 1:64

Re: Bien's coll. *Upd. 31 aug: Shelby Cobra*

Bericht door AutoWolf »

Leuke Shelby Cobra, Bien! Kleurtje :thump_up:

Gave, grote foto ook :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Kleurtje is effe wennen :o Het lijkt zo meer op een Cobra Kopietje dan the real thing. Maar zeker een pracht model om naar te kijken.

Mist het model zijn voorruit of lijkt dat zo?
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik vind het wel een lekker kleurtje :worshippy: Volgens mij werden die velgen ook gebruikt onder ander modellen van de fabrikant :mrgreen:
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

... Volgens mij werden die velgen ook gebruikt onder ander modellen van de fabrikant :mrgreen:
Lekker toch, zo simpel!? :D :thump_up: Deze wil ik ook wel hoor :D
Bien

Bericht door Bien »

jonnoT schreef:Mist het model zijn voorruit of lijkt dat zo?
Goed gezien John, op de foto's zit de ruit er niet in.
Inmiddels heb ik ook de ruit mogen ontvangen van de jongen waarvan ik de modellen (deze Cobra en een Ferrari 456) heb gekregen, deze was er uit gevallen.
Bien

Bericht door Bien »

Zoals gezegd had ik naast de Cobra nog een model gratis gekregen, en wel deze 456. Ook dit model ziet nog goed uit voor zijn leeftijd, alleen heb ik nog wat meer details toegevoegd, zoals de raamstijlen, achterlichten en binnenkant van de uitlaten geverfd. Misschien dat ik het model in de toekomst eens een volledige make-over kan geven, door o.a. ook het interieur aan te pakken en hem rood te spuiten, want dat vind ik toch de mooiste kleur voor een Ferrari... :think:

De volgende updates staan ook al klaar: een Volkswagen in dealer uitvoering en een Porsche 911 met custom lak!
Maar nu eerst:

Ferrari 456 GT (Bburago)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op ma 06 sep 2010 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Bien

Re: Bien's coll. *Upd. 6 sep: Ferrari 456 GT + VW Beetle Cab

Bericht door Bien »

Maar gelijk de volgende update er achter aan zetten. :)
Deze VW Beetle is een dealeruitgave en was blijkbaar nog nooit uit de doos geweest, want de transportbandjes zaten er nog omheen. Ik kwam hem tegen op een rommelmarkt en voor de mooie prijs van 15 euro kon ik hem natuurlijk niet laten staan, zeker omdat ik al vanaf de lancering van de 1:1 van de Beetle gecharmeerd ben. Een klassieke kever en een Beetle RSI zullen er ook nog wel eens komen voor ernaast.

Ik heb hem op de foto gezet met een ander retro-model, de Fiat 500.

Volkswagen Beetle Cabrio (Gate - dealeruitgave)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op ma 13 sep 2010 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Bericht door peugeot-gek »

die fiat is een leuke wagen,die volkswagen is mooi maar niet mijn ding,mooie fotoschoot :thump_up:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
tom

Bericht door tom »

Leuk model die Beetle! :thump_up:
DaChrist
Contacteer:

Bericht door DaChrist »

Leuke achtergrond! Die zlsm-roestbakken! :D

Fiatje is ook een stoer modelletje (ook in het echt trouwens) :)
Bien

Bericht door Bien »

Bedankt voor de reacties! :thump_up:

Ik heb aan het begin van het jaar een gedeelte van mijn 1:43's verkocht om me verder te richten op 1:18. Echter, sinds een paar maanden heb ik hier enorm spijt van. Geen spijt dat ik 1:18 ben gaan verzamelen, want ik vind deze schaal erg mooi, maar wel dat ik de 1:43's heb opgegeven! Ik ben elke dag wel een uurtje in mijn modelautokamer te vinden, en dan vraag ik mij namelijk af hoe het verder moet met de ruimte. Nu kan ik voorlopig wel even vooruit, want ik heb pas 35 modellen in 1:18, maar deze nemen toch al een flink gedeelte van het kamertje in beslag en op dezelfe ruimte kan ik minstens 5x zoveel 1:43 kwijt.

Ik zit er dus serieus aan te denken om toch weer 1:43 als hoofdschaal te verzamelen, maar dan wel 1:18 als tweede collectie er bij te houden, en vooral niks meer verkopen!!! Ik heb nog ongeveer 65 1:43 modellen staan nu. We zien wel... :think:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Bien schreef:Bedankt voor de reacties! :thump_up:

Ik heb aan het begin van het jaar een gedeelte van mijn 1:43's verkocht om me verder te richten op 1:18. Echter, sinds een paar maanden heb ik hier enorm spijt van. Geen spijt dat ik 1:18 ben gaan verzamelen, want ik vind deze schaal erg mooi, maar wel dat ik de 1:43's heb opgegeven! Ik ben elke dag wel een uurtje in mijn modelautokamer te vinden, en dan vraag ik mij namelijk af hoe het verder moet met de ruimte. Nu kan ik voorlopig wel even vooruit, want ik heb pas 35 modellen in 1:18, maar deze nemen toch al een flink gedeelte van het kamertje in beslag en op dezelfe ruimte kan ik minstens 5x zoveel 1:43 kwijt.

Ik zit er dus serieus aan te denken om toch weer 1:43 als hoofdschaal te verzamelen, maar dan wel 1:18 als tweede collectie er bij te houden, en vooral niks meer verkopen!!! Ik heb nog ongeveer 65 1:43 modellen staan nu. We zien wel... :think:
Keuzes, keuzes, keuzes. Beide schalen hebben hun voor- en nadelen. Een combinatie van beide kan erg aantrekkelijk zijn :thump_up: Echter het ruimteprobleem zal wel nooit opgelost worden in deze business :lol:
tripoux
Contacteer:

Re: Bien's coll. * weer terug naar 1:43? *

Bericht door tripoux »

Ik ben ook ooit overgeschakeld naar 1:18, al heb ik wel een paar Franse dioramamodellen in 1:43 'ter decoratie' staan.
De beste manier om je ruimteprobleem op te lossen is om je tevreden te stellen met minder grote aantallen.
Mijn ervaring door de jaren heen is dat 'minder beter' kan zijn.
Elk model moet zoveel mogelijk anders zijn dan de rest, het moet in ieder geval meer zijn dan een kleurvariant.
Maar met al het leuks dat uitkomt is dat niet altijd eenvoudig.
Mijn beperkingen zijn: 1:18, Norev, Franse auto's jaren '50-'70 en een kleine vitrine.
porsche228

Re: Bien's coll. * weer terug naar 1:43? *

Bericht door porsche228 »

de 500 blijft een leuke verschijning, erg gave porsche heb je trouwens :worshippy:
Afbeelding
gijs
Schaal: 1:18

Re: Bien's coll. *17 aug: Jaguar XJ 1:1*

Bericht door gijs »

[quote="Bien"]Niet echt een update, maar ook misschien leuk om even hier te laten zien. Gisteren kreeg ik als aankleding voor mijn modelautokamer een poster van een Porsche 944. Niks bijzonders zul je zeggen, ware het niet dat het mijn eigen 944 is! Erg leuk om te hebben dus, nu nog een van de Jaguar

Mooie auto heb je!!1 Naar mijn mening het enige mooie model van Porsche!!
Laatst gewijzigd door gijs op do 09 sep 2010 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie