gewoon eens rondkijken wat er nou nog meer te koop en te krijgen valt
het nadeel van modelautowinkels blijven voor mij de prijzen

Maar niet al je de internetprijzen kan hanteren.v8-vette schreef:ik vind een modelautowinkel altijd heel fijn.
idd , dan zou het natuurlijk geweldig zijn.Brimbrammer schreef:Maar niet al je de internetprijzen kan hanteren.v8-vette schreef:ik vind een modelautowinkel altijd heel fijn.
Misschien heeft die de loterij gewonnen en doet die dit als hobbyfreeroad schreef:Het is wel haalbaar, en ook hanteerbaar. Hier in de buurt zit een modelautowinkel, die handelt ook in treinen en modelkits. Zij hebben geen internetshop, maar toch komt daar maandelijks zelfs Wekelijks een aardig bedrag binnen. Er zit hier ook op een industrieterrein een winkel, en die handelt vooral via Internet, maar heeft ook een winkel ernaast waar je rustig kan rondkijken. En die halen er toch iedere maand/week weer een aardig bedrag binnen, zoveel dat hij er een 1:1 Ferrari van kan kopen.
Oude weliswaar, maar dat doet er niet toe.
Hij verkoopt ook Lego en die Transformers figuren en toebehoren, en daaraan verdient hij ook goed. Dus het is wel haalbaar, maar je moet gewoon zorgen dat je goed kijkt hoe de markt ligt in jouw omgeving.
Nee, die wil iedereen wel winnen. Ken de eigenaar persoonlijk, en ik heb redelijk vaak contact met hem. Hij heeft dus niet de Loterij gewonnen.Jeffrey1985 schreef:Misschien heeft die de loterij gewonnen en doet die dit als hobbyfreeroad schreef:Het is wel haalbaar, en ook hanteerbaar. Hier in de buurt zit een modelautowinkel, die handelt ook in treinen en modelkits. Zij hebben geen internetshop, maar toch komt daar maandelijks zelfs Wekelijks een aardig bedrag binnen. Er zit hier ook op een industrieterrein een winkel, en die handelt vooral via Internet, maar heeft ook een winkel ernaast waar je rustig kan rondkijken. En die halen er toch iedere maand/week weer een aardig bedrag binnen, zoveel dat hij er een 1:1 Ferrari van kan kopen.
Hij verkoopt ook Lego en die Transformers figuren en toebehoren, en daaraan verdient hij ook goed. Dus het is wel haalbaar, maar je moet gewoon zorgen dat je goed kijkt hoe de markt ligt in jouw omgeving.
Het is helaas niet zo simpel als je nu rondom je heen ziet vrees ik.freeroad schreef: Dus het is wel haalbaar, maar je moet gewoon zorgen dat je goed kijkt hoe de markt ligt in jouw omgeving.
Juist omdat ze daar al zo lang zitten en het winkel gedeelte onderdeel is van hun woonpand maakt het voor hun mogelijk om te overleven, ze hebben immers geen kosten voor het pand meer.Straetos schreef:Misschien kun je eens een praatje gaan maken met de eigenaar van "T Winkeltje"in de havens met al zijn treintjes!?
Die zit er al een eeuwigheid en best afgelegen!
freeroad schreef:Het is wel haalbaar, en ook hanteerbaar. Hier in de buurt zit een modelautowinkel, die handelt ook in treinen en modelkits. Zij hebben geen internetshop, maar toch komt daar maandelijks zelfs Wekelijks een aardig bedrag binnen. Er zit hier ook op een industrieterrein een winkel, en die handelt vooral via Internet, maar heeft ook een winkel ernaast waar je rustig kan rondkijken. En die halen er toch iedere maand/week weer een aardig bedrag binnen, zoveel dat hij er een 1:1 Ferrari van kan kopen.
Nouja, hij betaald wel huur. Dat zijn een soort loodsen die je kan huren daar. Je hebt onder een garage, die gebruikt hij als winkel. En dan heb je boven kantoorruimte, waar hij en zijn vrouw de administratie bijhouden.andre schreef:freeroad schreef:Het is wel haalbaar, en ook hanteerbaar. Hier in de buurt zit een modelautowinkel, die handelt ook in treinen en modelkits. Zij hebben geen internetshop, maar toch komt daar maandelijks zelfs Wekelijks een aardig bedrag binnen. Er zit hier ook op een industrieterrein een winkel, en die handelt vooral via Internet, maar heeft ook een winkel ernaast waar je rustig kan rondkijken. En die halen er toch iedere maand/week weer een aardig bedrag binnen, zoveel dat hij er een 1:1 Ferrari van kan kopen.
Ik vind het knap dat jij met je 14jr aan levenservaring dit allemaal weet , of iets haalbaar is of niet en dat er veel geld binnenkomt .
Want ik geloof namelijk niet , ook al ken je de eigenaar persoonlijk dat deze zijn financieële hebbben en houwen aan een jochie van 14 vertelt .
Kijk dat hij een Ferrari heeft gekocht , dat kan . Maar ik denk dat dit meer heeft te maken met zuinig leven en met je uitgaven, om
je droom te verwezenlijken , zulke personen ken ik ook maar dat terzijde.
Ik ken de zaak niet en de eigenaar ook niet , maar misschien heeft hij geen kosten maar van het pand en ja dan hou je geld over .
Ben zelf ook bezig geweest om een dergelijke hobbywinkel te beginnen hier in de regio , maar na wat research ben ik erachter gekomen
dat het niet levensvatbaar is met de uitgaven en de evt inkomsten, er zou geld bij moeten dan dat het zou gaan opbrengen
en dat is niet de bedoeling , ook al zit er geen modelauto winkel hier in de regio is het toch niet te doen .
Misschien je eigen garage ombouwen tot winkeltje zou nog gaan want dan zijn er nauwelijks kosten ,dat zou misschien nog te doen zijn.