GP San Marino

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

117ayrton schreef:de schum kan hij eindelijk eens bewijzen of hij echt de beste aller tijden is

Na 7 wereldtitels en het aanvoeren van bijna alle recordstats mag je toch wel zeggen dan Michael Schumacher de beste aller tijden is...

en Al Slonso mag dan wel drie wedstrijden op rij gewonnen hebben, dat maakt hem nog niet beter dan Schumacher...

En Ayrton Senna da Silva... het is gewoon jammer dat hij er niet meer bij is. Als Senna in de Williams was blijven rijden, dan had hij er nog zeker twee wereldkampioenschappen bij gereden, '96 en '97. Maar daarna kreeg Williams het zwaar en was de wagen niet competatief genoeg. Vanaf 2000 heeft niemand meer een echte vuist kunnen maken tegen Ferrari. Zelf Senna zou kansloos geweest zijn voor het wereldkampioenschap.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Curbstone Models schreef:Ik ontdek hier toch een licht negatieve attitude tegenover een bepaalde rijder... vind ik wel jammer dat een "liefhebber van de sport" liever iemand ziet verliezen dan dat hij iemand ziet winnen...

Ik had graag gezien en eigenlijk ook verwacht op goede poging om Alonso voorbij te gaan. Echter is het wel zo dat Alonso Schumacher daar geen kans voor gaf door slim door de bochten te gaan.
Je bent het toch wel met mij eens dat Schumacher voordat hij bij ALonso was wel erg veel in beeld was.
Oprichter van modelautoforum.nl
Curbstone Models
Contacteer:

Muiter schreef:
Curbstone Models schreef:Ik ontdek hier toch een licht negatieve attitude tegenover een bepaalde rijder... vind ik wel jammer dat een "liefhebber van de sport" liever iemand ziet verliezen dan dat hij iemand ziet winnen...

Ik had graag gezien en eigenlijk ook verwacht op goede poging om Alonso voorbij te gaan. Echter is het wel zo dat Alonso Schumacher daar geen kans voor gaf door slim door de bochten te gaan.
Je bent het toch wel met mij eens dat Schumacher voordat hij bij ALonso was wel erg veel in beeld was.

Het was natuurlijk logisch dat Schumacher veel in beeld was, ten eerste reed hij ongelovelijk sterk, ten tweede was het natuurlijk Imola, met een italiaan achter de regie...

En het is natuurlijk wel "the man to beat"...
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Curbstone Models schreef:Het was natuurlijk logisch dat Schumacher veel in beeld was

Maar dan mag ik toch wel graag andere bolides zien :)
Oprichter van modelautoforum.nl
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Curbstone Models schreef:Na 7 wereldtitels en het aanvoeren van bijna alle recordstats mag je toch wel zeggen dan Michael Schumacher de beste aller tijden is...

Dit vind altijd een leuke zin, hij mag dan wel recordstats aanvoeren, maar als we qua percentage's gaan kijken red hij het meestal niet. Voorbeeld: Senna heeft nu nog de meeste Poles, Schumacher zal deze waarschijnlijk ook op zijn naam gaan zetten, maar hij heeft er veel langer over gedaan on dit te bereiken. Een erg vertekend beeld dus.

Curbstone Models schreef:En Ayrton Senna da Silva... het is gewoon jammer dat hij er niet meer bij is. Als Senna in de Williams was blijven rijden, dan had hij er nog zeker twee wereldkampioenschappen bij gereden, '96 en '97. Maar daarna kreeg Williams het zwaar en was de wagen niet competatief genoeg. Vanaf 2000 heeft niemand meer een echte vuist kunnen maken tegen Ferrari. Zelf Senna zou kansloos geweest zijn voor het wereldkampioenschap.

Zoiets kan je nooit zeggen, want wie weet had Senna in 94 en/of 95 ook wel gewonnen, en misschien had hij in 2000 ook wel bij Ferrari gereden! Who know's!
Jos

Bericht door Jos »

wordt het niet eens tijd dat we stoppen over Senna???
Curbstone Models
Contacteer:

Nee.. natuurlijk niet....
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D senna had al lang laten verstaan dat hij nog maar 2 jaar zou rijden en dan wilde hij stoppen en een gezin stichten .zoals de meeste andere rijders voor hem was het niet zijn bedoeling om te blijven rijden .hij wilde gewoon zijn groot voorbeeld fangio evenaren en dan stoppen .en ja ik hoor hier dikwijls dat schumacher 7 keer al de titel behaald heeft enz maar senna reed 161 race's en waar stond schumacher dan met zijn palmares,vergelijk wat er te vergelijken valt beste man ,en als je dat doet is jou schumacher toch niet zo super als je denkt hoor ,en komt nu niet af dat schumacher ook nog te pole's op zijn naam zal zetten hé ,natuurlijk zal hij dat doen maar hoeveel jaar en race's meer moet hij daar wel voor rijden .ik vind het spijtig dat jij altijd maar dingen wil vergelijken die je niet kunt vergelijken .ik vind het ook absurt om iemand de aller grootste te willen noemen wan t de tijden waren helemaal anders.voor mij zijn er meerdere grote in plaats van een .
Curbstone Models
Contacteer:

117ayrton schreef::D senna had al lang laten verstaan dat hij nog maar 2 jaar zou rijden en dan wilde hij stoppen en een gezin stichten .zoals de meeste andere rijders voor hem was het niet zijn bedoeling om te blijven rijden .hij wilde gewoon zijn groot voorbeeld fangio evenaren en dan stoppen .en ja ik hoor hier dikwijls dat schumacher 7 keer al de titel behaald heeft enz maar senna reed 161 race's en waar stond schumacher dan met zijn palmares,vergelijk wat er te vergelijken valt beste man ,en als je dat doet is jou schumacher toch niet zo super als je denkt hoor ,en komt nu niet af dat schumacher ook nog te pole's op zijn naam zal zetten hé ,natuurlijk zal hij dat doen maar hoeveel jaar en race's meer moet hij daar wel voor rijden .ik vind het spijtig dat jij altijd maar dingen wil vergelijken die je niet kunt vergelijken .ik vind het ook absurt om iemand de aller grootste te willen noemen wan t de tijden waren helemaal anders.voor mij zijn er meerdere grote in plaats van een .

Voor één keer sluit ik mij hierbij aan.... De grootste van zijn tijd....
St. Paul

Bericht door St. Paul »

117ayrton schreef:ik vind het ook absurt om iemand de aller grootste te willen noemen wan t de tijden waren helemaal anders.voor mij zijn er meerdere grote in plaats van een .

En dat is mijn probleem met Ms en de geluiden van zijn fans... Die halen altijd de 7 WK titels erbij, om dat dan in dezelfde zin te plaatsen met beste allertijde.

Het vergelijken van prestaties is dan misschien niet mogelijk maar ik weet zeker dat als Senna in de situatie had gezeten zoals die afgelopen weekend was, dan was Senna als eerste geëindigd of niet. En dat is waarom ik hem ver boven MS vind staan een echte kampioen wint, die neemt geen punten. Jolly haalde destijds Monaco aan daar reed Senna 1,5 seconde snellere pole dan ene Prost die dezelfde wagen had. 1,5 seconde sneller dan 'Le Professeur' die zelf als 2de qualificeerde... Prost is toch niet echt een van de minste. :|

Zonder BMW was die slapert van een Button ook geen prooi geweest en was het in de pits beslist. Hadden we nog dezelfde eindstand gehad dus ik ben blij dat het zo gelopen is omdat we daardoor veel meer spannende eindrondjes hebben gehad en een inhaal actie.

Ps. De fans kijken dan niet naar Senna, maar het idool wel degelijk.

"Michael Schumacher scores a World Record 17 pole positions in 2004. It is a magnificent achievement, though Ferrari are less pleased that Schumi needs to come in for fuel at the end of Lap 1 in every race. Asked if it?s a vain attempt to beat Ayrton Senna?s 65 pole positions Michael says he wasn?t aware how many poles Ayrton had in his career, and besides, records don?t mean anything to him."
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D "Michael Schumacher scores a World Record 17 pole positions in 2004. It is a magnificent achievement, though Ferrari are less pleased that Schumi needs to come in for fuel at the end of Lap 1 in every race. Asked if it?s a vain attempt to beat Ayrton Senna?s 65 pole positions Michael says he wasn?t aware how many poles Ayrton had in his career, and besides, records don?t mean anything to him."Dit is nu eens de schum die zich weer eens belachelijkt maakt de man verteld daar de grootste bullshit want hij wil wel degelijk alle records op zijn naam hebben.zei onlangs nog dat hij 10 keer de titel wil hebben en dat zogezegd voor iemand die niet geinterresseert is in records nou dit is dus de schum te voeten uit.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Jolly haalde destijds Monaco aan daar reed Senna 1,5 seconde snellere pole dan ene Prost die dezelfde wagen had. 1,5 seconde sneller dan 'Le Professeur' die zelf als 2de qualificeerde... Prost is toch niet echt een van de minste.

:D Klopt, daarom won 'ie de race ook toen Senna in de 66e ronde besloot dat het tijd was zijn appartement op te zoeken :twisted:

Ik meng me niet meer in discussies over wie de beste is van de twee, of toch....toen in 1995 bekend werd dat Schumacher het Ferrari-stoeltje van Jean Alesi over ging nemen was ik over de rooie ( :shifty: ) omdat ik hem liever zag gaan dan komen.... Hij heeft mijn mond gesnoerd en geschiedenis geschreven voor Ferrari :worshippy:

Denk dat Ferrari ook aan Senna heeft getrokken voor die fatale dag in 1994, zag hem ooit spinnen op zijn eigen olie in de Parabolica op Monza, daarbij luid uitgefloten door de tifosi, hij reed tenslotte voor McLaren. Denk dat èlke Ferrari-fan ter wereld uiteindelijk blij was geweest als Senna de man was geweest die de titels terug naar Italie had gehaald. Dat doel heiligde alle middelen in die jaren :think:

De discussie over Senna of Schumacher houdt waarschijnlijk nooit op, maar als je een kampioen niet op zijn zeven titels mag beoordelen, waarop dan in vredesnaam wèl :?:

St.Paul schrijft dat Senna in dezelfde situatie als Schumacher zondag waarschijnlijk als eerste of niet zou zijn gefinisht, maar ben je een groot kampioen als je in een ultieme poging jezelf te bewijzen zowel jezelf als je tegenstander uitschakelt ............ Schumacher heeft deze taktiek ook wel eens (en met wisselend succes) toegepast en werd vervolgens ook weer afgebrand :?

Vond dat Herr Oberweltmeister het goed aanpakte gisteren, hij heeft zijn verlies in de kwalificatie genomen, was zijn eigen schuld, en in de race alles eruit gehaald wat erin zat, keurig zonder zotte mongolenactie zijn acht punten mee naar huis genomen, hij kon ze nog wel eens hard nodig hebben aan het eind van het jaar.

Quote:
"Michael Schumacher scores a World Record 17 pole positions in 2004. It is a magnificent achievement, though Ferrari are less pleased that Schumi needs to come in for fuel at the end of Lap 1 in every race. Asked if it?s a vain attempt to beat Ayrton Senna?s 65 pole positions Michael says he wasn?t aware how many poles Ayrton had in his career, and besides, records don?t mean anything to him."

Waar heb je deze vandaan St.Paul, ik begriep hem nie :snooty: :?:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:

Quote:

Waar heb je deze vandaan St.Paul, ik begriep hem nie :snooty: :?:

Daar willen ze mee zeggen dat Schumacher heel weinig peut in de auto doet om er zeker van te zijn op Pole te staan, maar moet daarom wel na 1 ronde de pits in, hij heeft dan wel de meeste pole, maar zoals ik al zei die percentage's kloppen zo voor geen meter.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ja dat begriep ik wel, maar da's geen serieuze quote bedoel ik, volgens mij is Schumacher vorig jaar niet één keer aan eind van eerste ronde in de pits geweest bedoel ik.....had ie trouwens ècht zeventien Poles in 2004 :?:

Sjeess, wat is die man toch goed :lol:

:dance:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:St.Paul schrijft dat Senna in dezelfde situatie als Schumacher zondag waarschijnlijk als eerste of niet zou zijn gefinisht, maar ben je een groot kampioen als je in een ultieme poging jezelf te bewijzen zowel jezelf als je tegenstander uitschakelt ............ Schumacher heeft deze taktiek ook wel eens (en met wisselend succes) toegepast en werd vervolgens ook weer afgebrand :?

Als je raced op het scherpst van de snede kan het fout gaan. Maar het ging bij Senna ook wel erg vaak goed. En dat leverde dan weer echte overwinningen op. Het is jammer dat men daar geen statistieken voor heeft. Want daar zou ik erg benieuwd naar zijn. Tuurlijk ging Senna wel eens te ver. Prost, ging gewoon mee maar goed, stond dan na afloop weer te 'huilen' dat Senna gek was. Ik heb gewoon een hekel aan het berekenende. En het afgelopen weekend is daar het beste voorbeeld van.

Van 13 naar 3 dankzij 3 uitvallers en een slimmere pitsstop... Sommige vinden dat een knappe opmars. Met een zoveel snellere auto dankzij een paar snelle rondjes tig man die in de pits staan inhalen maakt op mij 0,0% indruk. Button zat op die williamsen te letten wat het makkelijker maakte, neemt niet weg dat Button had moeten snappen dat er iemand achter hem reed die op de winst uit was en dat MS wel op lette. Een actie die dus gewoon goed is. Dat moment maakte meer indruk op mij dan al die auto's ervoor. Dan laat je zien dat je wilt winnen, en daarom staat Button terecht achter hem.

Jolly Club schreef:[Waar heb je deze vandaan St.Paul, ik begriep hem nie :snooty: :?:

Die had ik al een tijdje klaar liggen. Eindelijk kon ik hem eens plaatsen. :mrgreen: Maar het is idd om aan te geven dat cijfers erg vertekenend kunnen zijn.

edit: ik volg je :mrgreen: , ik zoek even op waar ie vandaan kwam.
Gesloten