1/43 verzameling van Donkervoort - Aston Martin Zagato 15/9

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Leuk diorama hoor, mijn complimenten. En dat in een paar uurtjes :D
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Bracer

Bericht door Bracer »

Ziet er strak uit hoor, mooi gedaan!
Afbeelding
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Zeer mooi diorama, mijn complimenten :worshippy: :thump_up:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
Kever
Contacteer:

Bericht door Kever »

klein maar fijn :wink:

En voor de rest; die vangrail ziet er goed uit. Alleen ziet het geheel er nog wel erg "nieuw" uit, maar das een gevalletje afwerken/bijwerken neem ik aan!
Website --> Afbeelding<-- Website
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Weer een Aston Martin erbij!
Het gaat om een DB3s die op Le Mans reed in 1955 van Top Model. De wagen werdt bestuurd door Peter Collins en Paul Frere.

FOTO'S OPVRAAGBAAR VIA PB

"In 1955, Aston Martin benefitted from a 3-litre sports cars limitation on engine capacity. This year Aston Martin abandoned the DB3S coupes which raced and crashed at Le Mans. These designs were very unstable at high speeds. Both coupes were rebodied as open cars for the 1955 season. Victory was seen at Silverstone with a second place at Le Mans. This was the best LeMans result Aston Martin achieved up to 1955."

Dit is mijn eerste model van Top Model. Het is niet zoals het merk zegt een Top Model, het valt een beetje tegen.
Ik wilde het model omdat het het een fantastische auto vindt, maar het moddeletje valt tegen.
Ten eerste is het erg licht. De lak ziet er raar uit (wel beter dan op de close up foto's hoor!), beetje vlekkerig.
De stikker van het interieur zit los, moet ik dus nog even met lijm vastplakken.
De velgen passen niet goed, en zijn fragiel.
Maar er zijn ook pluspunten. Top Model is het enigste merk die dit model heeft gemaakt. Het decal van het nummerbord vind ik mooi, ook de koplampen zien er goed uit. De gril is ook goed nagemaakt. Ook de afwerking onder het kapje is goed.
Laatst gewijzigd door Donkervoort op za 18 mar 2006 16:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Model ziet er wel aardig uit, maar net als je zegt het lakwerk ziet er een beetje vreemd uit. Zeker een leuke aanwinst :thump_up:
TVR freak

Bericht door TVR freak »

Ik vind het toch echt een mooi modelletje hoor RJ! De kleur is inderdaad ligt, ik denk dat het te veel metallic is. Maar voor de rest :thump_up:
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

mooie wagen en diorama zeg, fraaie vormen :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schitterende Aston Martin DBR 3 :worshippy: Ik heb zelf ook een aantal modellen van Top Model en heb wel verschil i9n kwaliteit van afwerking gezien. Het resin model van de Ferrari 250 MM Berlinetta is super maar de 375Plus is toch aanmerkelijk minder kwalitatief afgewerkt 8)
Donkervoort

Dank!
Toevallig vond ik dit schilderij! Erg gaaf ook!

Afbeelding

@JonnoT: er is ook nog een DB2 van Top Model. Die ga ik zeker ook nog kopen en hoop dat ie ook van goede kwaliteit is. Weet jij het toevallig?
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Met een DB2 wordt je Aston collectie ook al erg indrukwekkend 8) Ik weet niet hoe het met de kwaliteit van DB2 van Top Model gesteld is. Wat mij dus opviel is dat de Resin modellen een hoger kwaliteitsniweau hebben dan de Metalen modellen. :?
coolpappa04
Schaal: 1:18

Bericht door coolpappa04 »

ik heb net hetzelfde modelletje met nr 24,bij mij geen problemen met de lak,super aanwinst :thump_up: :worshippy:
Afbeelding
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Mooi model, alleen zoals jij al zegt: lak ziet er een beetje raar uit :(
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Donkervoort

[center]Op het randje van 2005 toch nog twee modellen gekocht!!
Twee keer (oude) Brumm modellen.

Mercedes 300SLR Mille Miglia 1955 - Stirling Moss en Denis Jenkinsons
Dit model heb ik eigenlijk gekocht naar aanleiding van de bijlage van de laatste AutoVisie. Daar zat 'het geweldigste autoverhaal ooit' bij, een verslag van de Mille Miglia van 1955 geschreven door Jenks. Geweldig geschreven en zo heb ik veel respect gekregen voor deze race.

Wat model betreft; het is een Brumm, en dan wel een oudere van de 190 serie. Het valt bij mij niet tegen. De spaakwielen zien er nog goed uit, de decals zijn wel wat scheef erop geplakt. Interieur vind ik goed, behalve de stoelen, die waren toch echt anders.

Maseratie 250F 1957 - Emanuel Fangio

Dit is nog een ouder model van Brumm (R92). Ik ben van plan dit model nog iets te detailleren, zoals wat bijtippen aan de buitenkant (de roosters wat zwarter maken en misschien de uitlaat zwart of iets minder bling-bling. Het interieur krijgt een houten stuur, want dit ziet er niet uit.
Ik heb nog getwijfeld tussen de nieuwe Shuco of deze, maar de proporties van de Shuco klopt niet helemaal.

Met deze modellen komt het totaal van gekochte modellen uit op 22 stuks. Dit was mijn eerste volle jaar dat ik verzamel.

Vanuit dit topic wens ik iedereen een goede jaarwisseling en een modelrijk 2006!![/center]
Laatst gewijzigd door Donkervoort op za 18 mar 2006 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zijn weer twee leuke modellen. Op de foto's zien ze er ook wel aardig uit moet ik zeggen :thump_up:
Plaats reactie