Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Ik wil een TVR Speed 12 gaan ombouwen op bassis van een Hotwheels (logisch ) Alleen nu is er 1 probleem ken geen foto's vinden van het model dat ik gaan ombouwen,ja 1 en dat is deze:
Launched at the 1997 motor show in London, the TVR Speed 12 caused a sensation. Here was a totally outrageous car with power bordering on the obscene. Some pundits said that it was too powerful and it would be irresponsible to use one as a road-going car.
The original engine design was conceived by Al Melling, the head of a small British company called MCD. Since then John Ravenscoft, TVR's in-house engine man has developed it dramatically.
Raced in the Privilege GT Championship in 1998, it achieved mixed results as TVR experimented with the set up of the car. Top speed hasn't been made public, but the race car was geared for a maximum of 185mph at which point the rev limiter cuts in! It had been intended to run the car in the Le Mans 24 hours. It's not clear why the Speed 12 didn't make it to Le Mans but a contributory factor may be that the FIA tja body required its horsepower reduced to 660bhp from the 700-800bhp being quoted.
Engine: 7730cc 90 degree V12 Steel block, aluminium heads, 4 valves per cylinder Dry Sump 12.5:1 compression ratio Power: 800 bhp at 8250 revs Torque: 650 lbs/ft at 5750 Weight: 1000kg Chassis: Space frame with integral rollover and side impact protection. Brakes: Front - 378mm ventilated with 6 pot callipers Rear - 273mm ventilated with 4 pot callipers Wheels: Front - 11x18, 285/35 tyres Rear - 13x18 345/35 tyres
Ja, het is een enorm monster. De standaard versie had maar liefst 880 pk, twee Speed Six motors aan elkaar gelijmd en een top van tegen de 380 - 390. Deze raceversie had minder pk's vanwege de regels. Het plan was om met deze auto naar Le Mans te gaan, maar dat is er nooit van gekomen. Men heeft later ook de Cerbera Speed Twelve gemaakt, met het zelfde blok, alleen dan op basis van de Cerbera.
Tof plan! Brute auto is het, alleen volgens mij klopt je vleugel niet, want op de foto zie ik de standaardtjes van de vleugel niet aan de zijkant zitten. Waarschijlijk zitten die vlakbij het midden van de achterkant.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
De vleugel klopt al niet van vorm dus daar moet nog wat aan gedaan worden maar als je hem alleen al in de goed kleur krijgt en de hoodscoop erop is dat een prestatie