Velen spreken over brand, maar rook (dus roet) is even erg eigelijk.
Kheb onlangs door mn werk 2 gevallen gehad van een "kleine brand" maar dan wel veel rookontwikkeling en overal is de rook gekomen, tot in de kasten. Dus of je nu een dichte vitrinekast hebt of niet, overal komt die rook aan en ik kan jullie garanderen, dit krijg je er onmogelijk af.
Het komt er op neer gewoon oververzekerd te zijn ( en dan nog.. ) of je gaat serieus "verlies" hebben aan zo een voorval.
Met mijn verzameling zit ik ook al aan een serieus bedrag, maar tegen alle andere dingen van inboedel is dit echt nog te verwaarlozen.
Auto hoort ook bij inboedel bvb, dan zit je snel aan 25000 euro of meer.
Keuken, alle meubels, kledij ! , badkamer, het eventuele schilderwerk.. Als je dat allemaal begint op te tellen zul je minder beginnen geven om de modelauto's..
In het eerste geval van klanten van ons ( ik ben schilder ) alle schilderwerken kunnen laten uitvoeren, een heel deel van de kledij terug gekregen, speelgoed van de kinderen, televisie, volledige badkamer, deel van het vernieuwen van elektriciteit en vloeren en dan zijn er nog wel wat dingen, maar de mevrouw in kwestie zei ook: indien de haard ( volledig marmer ) en keuken ook onder de roet zouden gezeten hebben en als de wagen in de garage zou gestaan hebben (want daar was de brand begonnen), dan zouden ze er totaal niet gekomen zijn met hun uitbetaalde bedrag..
En dan kan ik er ook wel nog bij zeggen dat deze mensen op zich wel zeer goed verzekerd waren en de vrouw zelf er zéér veel tijd in gestoken heeft alles na te gaan en de verzekeraars gewoon niet met rust te laten, wat ook voor velen niet mogelijk is..
Toegevoegd na 7 minuten:
En indien er alleen een brand zou zijn die je schaalmodellen en dus ook vitrines zou vernielen/beschadigen en je gewoon verzekerd bent ga je normaal geen problemen hebben, want normaalgezien ben je wel meer verzekerd van 25000 euro.. En dan komt het er gewoon op aan je modellen die je hebt te kunnen aantonen. Dus op pc en extra op memorystick, etc. hebben is altijd verstandig. Dan zal er een schatter komen en zal het er op aan komen dat jij tegenwoord kan geven, want ik kan me wel voorstellen dat een schatter niet echt op de hoogte zal zijn van schaalmodellen