Een verzekerings vraagje.

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
tom

Bericht door tom »

jonnoT schreef:Zo te lezen heb je het goed voor elkaar, Tom :thump_up: Maar ben je dan ook verzekerd voor schade als er per ongeluk een schap in de vitrine naar beneden dondert? :eh:

Dat weet ik zo niet, maar dan is er altijd wat te regelen met de WA van iemand anders. Ik zal er eens de kleine lettertjes op nalezen.

Dit is een expliciete uitbreiding op de inboedelverzekering, de verzameling wordt met name genoemd in de polis.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Jonno als je nu eens op mijn link had geklikt.....

Goedemorgen :wink:
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ben jij uitgeslapen op de vroege morgen, Niels :mrgreen: Maar heb als nog je link aangeklikt.Die is van Univé , ziet er goed uit. :thump_up: ik heb al een pakket bij OHRA lopen vandaar dat ik deze aanhaal.
jonnoT

Bericht door jonnoT »

In het kader van een verzekering is het inderdaad wel nodig om te weten wat de eventuele vervangingswaarde van een model is. Mijn Scuderia Ferrari Rentransporter gaat op Ebay tussen de 80 en 150 euro weg. Ik heb er zelf 60 euro voor betaald, maar bij de verzekering zal ik toch zeker de bovenlijn op Ebay aanhouden.
In de jaren 90 kocht ik een 1/18 model van de Ferrari 348 Zagato (by Hostaro). Ik betaalde daar 300 gulden voor en zag het model later op de NAMAC Beurs voor 1500 gulden. Mijn toemalige collectie was verzekerd voor 30.000 gulden, terwijl ik er een fractie van betaald had. Het gaat mijn niet om eventuele winst bij verkoop maar wel wat moet ik neerleggen bij eventuele vervanging
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Met het nieuws dat er bij Coolpappa04 een vitrine is ingestort, is het weer heel actueel dat je je verzekring nog is goed nakijkt.

Op mijn vraag aan OHRA wat mijn inboedelverzekering zo al dekt kreeg ik het volgende antwoord:

Indien u de taxatiewaarde terug wenst bij een dergelijke schade dient u
de verzameling te laten taxeren.
Binnen de woning is de verzameling verzekerd tegen brand, diefstal en
waterschade.

Tegen beschadiging is de verzameling niet verzekerd.

U kunt hiervoor enekostbaarhedenverzekering afsluiten dan is de verzameling ook buiten de woning verzekerd en tegen beschadiging.

Inflatie of prijsstijgingen zijn niet te verzekeren.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zag het ook, erg kloten natuurlijk. Binnenkort maar zo'n kostbaarheden verzekering afsluiten.
Afbeelding
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Bij ons op het werk wordt er specifiek vermeld in de brandpolis of er zich waardevolle zaken bevinden bij de inboedel (bv: perzische mat).. Mits een kleine bijpremie wordt deze vermeld in de inboedelpolis (van je brandverzekering).

Weet wel niet of alle maatschappijen zo werken.
Afbeelding Afbeelding
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Hoop dat je de topic goed doorgelezen hebt.

Een standaard inboedel dekt alleen je collectie tegen diefstal en brand, Maar niet tegen instorten van je vitrine :cry: Daarnaast moet je je inboedel up to date houden en je aanschaffen met regelmaat melden. Als je onderverzerkerd raakt, ga je het schip in 8)
Laatst gewijzigd door jonnoT op di 17 apr 2007 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Velen spreken over brand, maar rook (dus roet) is even erg eigelijk.
Kheb onlangs door mn werk 2 gevallen gehad van een "kleine brand" maar dan wel veel rookontwikkeling en overal is de rook gekomen, tot in de kasten. Dus of je nu een dichte vitrinekast hebt of niet, overal komt die rook aan en ik kan jullie garanderen, dit krijg je er onmogelijk af.
Het komt er op neer gewoon oververzekerd te zijn ( en dan nog.. ) of je gaat serieus "verlies" hebben aan zo een voorval.
Met mijn verzameling zit ik ook al aan een serieus bedrag, maar tegen alle andere dingen van inboedel is dit echt nog te verwaarlozen.
Auto hoort ook bij inboedel bvb, dan zit je snel aan 25000 euro of meer.
Keuken, alle meubels, kledij ! , badkamer, het eventuele schilderwerk.. Als je dat allemaal begint op te tellen zul je minder beginnen geven om de modelauto's..
In het eerste geval van klanten van ons ( ik ben schilder ) alle schilderwerken kunnen laten uitvoeren, een heel deel van de kledij terug gekregen, speelgoed van de kinderen, televisie, volledige badkamer, deel van het vernieuwen van elektriciteit en vloeren en dan zijn er nog wel wat dingen, maar de mevrouw in kwestie zei ook: indien de haard ( volledig marmer ) en keuken ook onder de roet zouden gezeten hebben en als de wagen in de garage zou gestaan hebben (want daar was de brand begonnen), dan zouden ze er totaal niet gekomen zijn met hun uitbetaalde bedrag..
En dan kan ik er ook wel nog bij zeggen dat deze mensen op zich wel zeer goed verzekerd waren en de vrouw zelf er zéér veel tijd in gestoken heeft alles na te gaan en de verzekeraars gewoon niet met rust te laten, wat ook voor velen niet mogelijk is..

Toegevoegd na 7 minuten:

En indien er alleen een brand zou zijn die je schaalmodellen en dus ook vitrines zou vernielen/beschadigen en je gewoon verzekerd bent ga je normaal geen problemen hebben, want normaalgezien ben je wel meer verzekerd van 25000 euro.. En dan komt het er gewoon op aan je modellen die je hebt te kunnen aantonen. Dus op pc en extra op memorystick, etc. hebben is altijd verstandig. Dan zal er een schatter komen en zal het er op aan komen dat jij tegenwoord kan geven, want ik kan me wel voorstellen dat een schatter niet echt op de hoogte zal zijn van schaalmodellen :P
benzje

Bericht door benzje »

Ik heb dit zelf wel eens uit laten zoeken door mijn verzekeringsagent en die vertelde mij dat de premie 5 euro per 1000 euro geschat (getaxeerd) bedrag per maand zou worden.
Voorwaarde was wel dat een erkende taxateur de boel moest komen taxeren. Oftewel, voor mensen met een hele grote verzameling (zoals ikzelf) word het op deze manier bijna onmogelijk zoiets te verzekeren zonder er een extra werkgever voor bij te moeten zoeken of een zeeeeeeeer riant inkomen te hebben.
Als ik de boel op deze manier laat verzekeren komt er ook gelijk een eind aan het verzamelen omdat ik mijn geld nodig heb om de boel te verzekeren.

Groeten
Peter
jonnoT

Bericht door jonnoT »

benzje schreef:Ik heb dit zelf wel eens uit laten zoeken door mijn verzekeringsagent en die vertelde mij dat de premie 5 euro per 1000 euro geschat (getaxeerd) bedrag per maand zou worden.
Voorwaarde was wel dat een erkende taxateur de boel moest komen taxeren. Oftewel, voor mensen met een hele grote verzameling (zoals ikzelf) word het op deze manier bijna onmogelijk zoiets te verzekeren zonder er een extra werkgever voor bij te moeten zoeken of een zeeeeeeeer riant inkomen te hebben.
Als ik de boel op deze manier laat verzekeren komt er ook gelijk een eind aan het verzamelen omdat ik mijn geld nodig heb om de boel te verzekeren.

Groeten
Peter
Mag ik dan vragen bij welke maatschappij je verzekeringsagent de verzekering wil onder brengen? En wat voor type verzekering het is?
Plaats reactie