Slachtoffer worden van je eigen hobby...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Laat ik dan maar een beetje vreemde eend in de bijt zijn: ik heb dit soort verzamelwoede totaal niet. Ik had dat heel in het begin even, toen ik probeerde alle Bburago Ferrari's te verzamelen. Maar toen er allerlei kleuren uitkwamen etc. ben ik daar snel mee gestopt. Ik vind het leuker om variatie in mij vitrine te hebben, dan van 1 model alle kleuren en maten te hebben. Ook koop ik geen modellen die ik niet mooi vind om toch maar het rijtje compleet te moeten maken. Ik koop de modellen op hun eigen waarde.

Nou vooruit, 1 uitzondering: ik heb nu drie Lancia Stratossen en er is er nog eentje onderweg :doh: (maar dat is ook zo'n mooie auto)
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

moest eens weten met wat voor een kinderlijk gegiechel ik een postpakketje openmaak... :D

Trouwens ik heb van 1994 ook 3 modellen van de rijders, voor de rest identiek :?
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Nee ik herken me niet in "met tegenzin een model aanschaffen". Mijn doel is om zoveel mogelijk 1:18 Ferrari modellen te hebben. Elke keer wanneer ik een model aanschaf, al is het een model wat ik al heb maar dan met een andere coureur, ben ik enorm blij als ik hem heb. Dan zet ik hem weer in de kast en denk ik: "weer één!" Er zijn weinig dingen mooier dan mijn verzameling te zien groeien... :D
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Met tegenzin een model aanschaffen... Nee ik niet.

Soms zie ik wel een model, dat ik wel en niet mooi tegelijk vind...
Neem ik 'm mee, dan baal ik daarvan bij thuiskomst...
Koop ik 'm niet... ja zelfde verhaal...

Dus nu bekijk ik 'm dan gewoon wat langer, ziet ie er leuk uit,
is die mooi gedetailleerd, en natuurlijk is de prijs redelijk dan koop ik 'm wel... :mrgreen:
tom

Bericht door tom »

Tja, ik koop wel eens dingen waar ik niet zoveel mee heb, maar die in de collectie moeten omdat ze een gat vullen. Dus ja...
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik koop alleen modellen die ik echt mooi vind. En als ik ze niet meer mooi vind verkoop ik ze weer. Dit is pas 1 keer voor gekomen. Dus ik kan zeggen dat ik nog geen slachtoffer ben geworden van me hobby :D
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Het is niet zo dat ik iets wat ik niet mooi vind koop, maar net als Tom zegt, het vult een gat in je verzameling en dan moet je het eigenlijk hebben. En op den duur ga je het vanzelf mooi vinden.
Laatst gewijzigd door Markopolo op vr 27 jan 2006 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
autofreakie
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:? ik heb eigenlijk nog nooit een model met tegenzin gekocht , misschien wel niet blij met een model dat ik cadeau krijg ofzo ! Maar voor de rest koop ik gewoon wat ik mooi vind !!
Renault, Drive The Change !
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Voor een groot deel wel te herkennen ... zeker met de F1 modellen ... net als andere verzamelaars wil ik toch de hele serie hebben ... maakt niet eens uit of alleen de doos anders is ...

Met straat auto's is dat voor mij anders. Er is momenteel een mooie BMW M3 GTR (Kyosho) in de handel, gelimiteerd op 3000 stuks. Ik zou best een model van de M3 GTR willen hebben maar ik vind de afwerking bij dit model niet super, en zeker het spuitwerk is niet netjes ... zeldzaam of niet ... dan koop ik het model echt niet ... jammer, maar voor dat geld koop ik dan liever een model wat ik wel mooi vind!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik zit met een catalogus op mijn knie internet aan het te afstruinen voor missende Siku wagentjes. Die gekte herken ik zeker. Ik wilde alle Nederlandse rijders, maar ik zie hier zoveel voorbij komen dat ik dat heb losgelaten. Teveel te duur, maar als ik iets van Lammers zie wil ik die wel hebben, ook al vind ik de wagen niet geweldig, zoals die Toyota met die zacht blauwe kleur van Ixo, maar toch maar gekocht.
Dinky_Boy
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Als je modellen met tegenzin koopt, "omdat het nou eenmaal in de verzameling hoort", moet je je eens afvragen voor wie je eigenlijk aan het verzamelen bent. Toch niet om je medeverzamelaars af te kunnen troeven met "Kijk eens, ik heb lekker alles compleet!"?

Ik probeer voor mezelf een evenwichtige Alfa Romeo-collectie op te bouwen met van ieder model uit de geschiedenis een 1:43 miniatuur.

Ten eerste is dat niet mogelijk (jackpot nog niet gewonnen, helaas).
Ten tweede vind ik het leuker om m'n verzameling te verlevendigen met allerlei maffe zijsprongetjes en curiosa (zoals een reeks Alfa-modelletjes uit de Kindersurprise-eieren, zoek op eBay maar eens op Alfa + Giodi).Dat is ook de strekking van mijn artikel "Op zoek naar een Alfasud Sprint" in het Jubileumboek van de NAMAC.

Dus ik zal heel veel zogenaamde must-have's nooit kopen, de collectie is groot maar met enorme hiaten en toch sta ik regelmatig te genieten voor mijn vitrine. :wink:
Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Dinky_Boy schreef: Toch niet om je medeverzamelaars af te kunnen troeven met "Kijk eens, ik heb lekker alles compleet!"?

Zo zal het voor de meeste niet werken, maar om bv. de Senna collectie maar weer eens aan te halen; daar zit een model tussen van een Go-Kart. :roll:
Dat is nou typisch een modelletje wat sommige F1 en Senna verzamelaars kopen om de boel compleet te krijgen, terwijl ze zonder de Senna connectie nooit van z'n levensdagen een model van een Kart in de vitrine zouden zetten.
Voorbeeld valt natuurlijk breed toe te passen, punt blijft hetzelfde.

Dus met tegenzin? Ja en nee, je koopt model om een serie of groep compleet te maken dus koop je hem met plezier, maar op zichzelf was het een modelletje wat je zou laten staan.

Apart wereldje, dat verzamelen. 8)
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Tim schreef:[..]

Zo zal het voor de meeste niet werken, maar om bv. de Senna collectie maar weer eens aan te halen; daar zit een model tussen van een Go-Kart. :roll:
Dat is nou typisch een modelletje wat sommige F1 en Senna verzamelaars kopen om de boel compleet te krijgen, terwijl ze zonder de Senna connectie nooit van z'n levensdagen een model van een Kart in de vitrine zouden zetten.
Voorbeeld valt natuurlijk breed toe te passen, punt blijft hetzelfde.

Dus met tegenzin? Ja en nee, je koopt model om een serie of groep compleet te maken dus koop je hem met plezier, maar op zichzelf was het een modelletje wat je zou laten staan.

Apart wereldje, dat verzamelen. 8)

Hier kan ik me wel in vinden. Ik wil m'n Verstappen verzameling gewoon compleet hebben voor mezelf, als ik alle wagens zou hebben op 1 of 2 na zou ik op de een of andere manier steeds met een raar gevoel naar m'n verzameling staan te kijken. Met de Senna Collection heeft Tim inderdaad ook een punt, zonder de Senna Collection zou ik waarschijnlijk nooit een kart en een Formule Ford model hebben gekocht, maar omdat ik alle Senna modellen compleet wil hebben horen ze er gewoon bij :thump_up: .
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Met de Senna Collection heeft Tim inderdaad ook een punt, zonder de Senna Collection zou ik waarschijnlijk nooit een kart en een Formule Ford model hebben gekocht, maar omdat ik alle Senna modellen compleet wil hebben horen ze er gewoon bij .
En waarom koop je die kart.. omdat je spul van Senna verzameld, en niet een bepaald soort auto. En omdat Senna daarin gekart heeft, moet je die ook hebben.
Het heet niet voor niets Senna collectie :mrgreen:

Ik zelf verzamel alle modellen van Ferrari. Ik probeer wel zo goed en mooi mogelijke modellen te kopen, maar als die er (nog) niet zijn, koop ik een minder mooie. Maar ik ben er evengoed erg blij mee, en zoals eerder gezegd: Het vult een gat in je verzameling. Ik heb eigenlijk nog nooit een model met tegenzin gekocht, wel dat een model qua details tegenvalt, maar ik hoop altijd dat er een beter model uitkomt!
Afbeelding
JHZ

Bericht door JHZ »

Ja slachtoffer worden van je eigen hobby is wel bekend bij jullie en mij, maar je kunt er ook geld aan verdienen :D Ik koop de laatste tijd veel zeldzame modellen bij en verkoop ze toch weer met winst, de handigheid is om ze in een partij te krijgen en los te verkopen.
Kost je wel tijd maar je verdiend er toch aan :P
Ikzelf besteed zo'n Euro 200,= per maand aan mijn hobby, maar ik moet zeggen dat ik ook veel modellen de deur heb uitgedaan omdat ze simpelweg geen geld waard zijn :(
Zoals de Jordan's, Saubers, Stewards en Benetton's etc.

Maar het is een hobby die nooit ophoud ik ken mensen die wel meer dan 1000 modelauto's hebben en alles hebben opgeslagen in dozen echt te gek voor woorden :doh: En inversteringen van vele 1.000 euro's erin hebben zitten tja het is maar wat je wil :?
Plaats reactie