Nou vooruit, 1 uitzondering: ik heb nu drie Lancia Stratossen en er is er nog eentje onderweg

Dinky_Boy schreef: Toch niet om je medeverzamelaars af te kunnen troeven met "Kijk eens, ik heb lekker alles compleet!"?
Tim schreef:[..]
Zo zal het voor de meeste niet werken, maar om bv. de Senna collectie maar weer eens aan te halen; daar zit een model tussen van een Go-Kart.![]()
Dat is nou typisch een modelletje wat sommige F1 en Senna verzamelaars kopen om de boel compleet te krijgen, terwijl ze zonder de Senna connectie nooit van z'n levensdagen een model van een Kart in de vitrine zouden zetten.
Voorbeeld valt natuurlijk breed toe te passen, punt blijft hetzelfde.
Dus met tegenzin? Ja en nee, je koopt model om een serie of groep compleet te maken dus koop je hem met plezier, maar op zichzelf was het een modelletje wat je zou laten staan.
Apart wereldje, dat verzamelen.
En waarom koop je die kart.. omdat je spul van Senna verzameld, en niet een bepaald soort auto. En omdat Senna daarin gekart heeft, moet je die ook hebben.Met de Senna Collection heeft Tim inderdaad ook een punt, zonder de Senna Collection zou ik waarschijnlijk nooit een kart en een Formule Ford model hebben gekocht, maar omdat ik alle Senna modellen compleet wil hebben horen ze er gewoon bij .